کد خبر : 2242
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
-

عملیات بذر پاشی در سطح 200 هکتار از مراتع شهرستان دامغان انجام شد

علی اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان دامغان از انجام عملیات بذر پاشی در سطح 200 هکتار از مراتع شهرستان دامغان خبر داد.به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،علی اکبر عباسی راد گفت: این مراتع شامل مراتع منگاس و چیرو از مراتع شهر کلاته رودبار می باشد وی اعتبار لازم برای

علی اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان دامغان از انجام عملیات بذر پاشی در سطح 200 هکتار از مراتع شهرستان دامغان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،علی اکبر عباسی راد گفت: این مراتع شامل مراتع منگاس و چیرو از مراتع شهر کلاته رودبار می باشد وی اعتبار لازم برای انجام این عملیات را 600 میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی سال 98 اعلام و افزود: این عملیات بیولوزیک از طریق انجام مناقصه و پس از عقد قرارداد با پیمانکار، با بکار گیری افراد محلی و بومی به انجام رسیده است.
وی افزود: بذرپاشی یکی از روش های اصلاحی در مراتع می باشدکه در این روش بذور گیاهان مرتعی در قبل از بارندگی در سطح خاک قرار می گیرد  تا بتوانند از  نزولات آسمانی جهت جوانه زدن و نیز ادامه رشد،
حداکثر استفاده را نماید.
عباسی ضمن اشاره به لزوم انتخاب بذور مرتعی مناسب برای اجرای این طرح خاطر نشان ساخت: انتخاب گونه های سازگار با شرایط منطقه يكي از عوامل مهم موفقيت در اين روش است.
وی گونه های مورد استفاده برای انجام بذرپاشی را گونه های ماشک، فستوکا و  اسپرس برشمرد و یادآور شد: استفاده از گونه هاي با ارزش بومي و تأمين بذر آن از پايه هاي محلي، ضمن كاهش هزينه هاي اجرا و وابستگي به بذور خارجي، در صد موفقيت را نيز افزايش دهد. عباسی اضافه کرد: گونه هاي موردكشت مي بايست خوش خوراك، پر توليد، قادر به رقابت با گیاهان دیگر، قادر به ترميم خود ، حفظ  خاك در مقابل فرسايش به خصوص در اراضي شيبدار و سازگار با محيط بوده  و به سهولت مستقر شوند.
علی اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان دامغان در پایان به لزوم قرق نمودن عرصه های کشت شده پرداخت و گفت: عرصه هاي بذرپاشی شده تا زماني كه گياهان جديد به بذر نرفته اند  باید از چرای دام مصون بمانند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.