کد خبر : 2462
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳
-

دوهزار دانش آموز، زائر قدمگاه شهیدان می شوند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان گفت:2000 دانش آموز استان سمنان در سال تحصیلی جاری به اردوهای فرهنگی راهیان نور اعزام می شوند. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، علی اکبر عرب خراسانی از برنامه ریزی برای اعزام 2000 دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه استان سمنان به اردوی راهیان نور

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان گفت:2000 دانش آموز استان سمنان در سال تحصیلی جاری به اردوهای فرهنگی راهیان نور اعزام می شوند.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، علی اکبر عرب خراسانی از برنامه ریزی برای اعزام 2000 دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه استان سمنان به اردوی راهیان نور در سال تحصیلی 99-98 خبر داد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان هدف اصلی اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را آشنایی آنها با فرهنگ ایثار و شهادت و ایستادگی و مقاومت عنوان کرد و افزود: پرداختن آگاهانه و هدفمند به مقوله دفاع، جهاد و ایثار و شهادت، موجب خواهد شد تا مملکت و به ویژه نسل جوان در مقابل بسیاری از آسیب ها مصون بماند و به این سابقه افتخار کند و هویت یابد.
وی زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا را یکی از وظایف نسل چهارم انقلاب دانست و افزود: بدون شک اردوی راهیان نور یکی از مصادیق بارز همین فرهنگ است و آشنایی دانش آموزان با فضای دوران دفاع مقدس نقش مهمی در انتقال فرهنگ پایداری و دفاع دارد.
عرب خراسانی گفت: در سال تحصیلی جاری 1500 نفر از دانش آموزان استان در سه مرحله به اردوی راهیان نور اعزام خواهند شد. که در مرحله اول 700 نفر از دانش آموزان دختر در قالب 2 کاروان به صورت (قطبی) شرق و غرب استان به مدت 4 روز از مناطق عملیاتی و یادمان های شهدا در مناطق جنوب بازدید می کنند.
خاطر نشان می سازد اعزام دانش آموزان به اردوی فرهنگی راهیان نور، کار مشترکی از آموزش و پرورش، سپاه و سازمان بسیج دانش آموزی استان سمنان می باشد که در سال تحصیلی جاری حمایت های مالی استانداری سمنان را نیز به همراه دارد.
گفتنی است در روز گذشته جلسه هماهنگی نهایی و راهبری مربیان و سرپرستان اولین کاروان اعزامی راهیان نور، به میزبانی سپاه قائم آل محمد (عج) استان و از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.