کد خبر : 3307
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴
-

اتمام پروژه های آبخیزداری ازنوع سنگ وملات شهرستان میامی با 89 میلیارد ریال اعتبار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت: 2 طرح آبخیزداری با 89 میلیارد ریال اعتبار در مناطق مختلف این شهرستان از محل صندوق توسعه ملی به اتمام رسید. محمد علی رضایی در گفتگو با خبر نگار کارنامه فردا دربازدید از طرحهای آبخیزداری شهرستان میامی افزود : این طرح ها با پیشرفت فیزیکی 100درصد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت: 2 طرح آبخیزداری با 89 میلیارد ریال اعتبار در مناطق مختلف این شهرستان از محل صندوق توسعه ملی به اتمام رسید.
محمد علی رضایی در گفتگو با خبر نگار کارنامه فردا دربازدید از طرحهای آبخیزداری شهرستان میامی افزود : این طرح ها با پیشرفت فیزیکی 100درصد در روستاهای قدس ، ارمیان احداث شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی افزود: حفاظت از آب، خاک و جلوگیری از بیابانزایی و سیلاب از هدف های اجرای طرح های آبخیزداری به شمار می رود.
رضایی با اشاره به اینکه طرح های آبخیزداری یکی از موثرترین روش ها برای مدیریت صحیح منابع آب و خاک است ، اظهار داشت: توسعه و اجرای این طرح ها در سطح شهرستان با جدیت دنبال می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی با بیان اینکه طرح های آبخیزداری به عنوان زیربنای توسعه اقتصادی مورد توجه است، گفت: اجرای این طرح ها در کنترل فرسایش خاک، مهار سیلاب‌ و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی تأثیر بسزایی دارد.
عملیات آبخیزداری شامل اقدامات بیولوژیکی و بیومکانیکی است که اجرای آنها مانع از رسوب و فرسایش خاک می شود و این مهم در توسعه حفاظت از خاک، افزایش منابع آب های زیرزمینی و توسعه بسترهای اقتصادی ، اجتماعی و جلوگیری از خسارت احتمالی در اراضی کشاورزی و روستاهای پایین دست و جاده های مواصلاتی بسیار اثرگذار است.
مساحت اراضی ملی شهرستان میامی که درشرق استان سمنان قرار دارد ۸۳۰هزار هکتار است .
شهرستان میامی دارای ۲ بخش مرکزی وکالپوش و۴٠ هزار تن جمعیت است .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.