کد خبر : 3598
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۹:۱۶
-

تغییر در الگوی مصرف زکات، فقرزدایی را جایگزین فقرنوازی می‌کند

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: با تغییر در الگوی مصرف زکات، فقرزدایی در مقوله زکات جایگزین فقرنوازی زکات بین نیازمندان جامعه می‌شود. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، محسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان در جلسه شورای زکات به میزبانی فرمانداری سمنان که با حضور سید عباس دانایی، فرماندار سمنان برگزار

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: با تغییر در الگوی مصرف زکات، فقرزدایی در مقوله زکات جایگزین فقرنوازی زکات بین نیازمندان جامعه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، محسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان در جلسه شورای زکات به میزبانی فرمانداری سمنان که با حضور سید عباس دانایی، فرماندار سمنان برگزار شد، افزود: ضروری است عوامل تولید فقر در روستاها شناسایی و با مقوله زکات به این مسئله ورود پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه زکات علاوه بر ظرفیت مادی دارای پتانسیل معنوی است، خاطرنشان کرد: با ایجاد رویکرد زکات جامع و فراگیر بین زکات و اشتغال یک تحول شگرفی در استان سمنان به وجود آمده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه ۲۲۰ تن سیب زکات به‌جای مصرف مستقیم زکات بین  مددجویان و افراد نیازمند به  واحدهای فرآوری میوه ارسال‌شده، تصریح کرد: این میوه‌ها پس از خشک‌کردن ارزش اقتصاد چندین برابری پیدا کردند و ازاین‌رو مصرف‌کنندگان زکات به‌عنوان تولیدکنندگان در جامعه قلمداد شدند.

مسعودیان راد با اشاره به اینکه جلسه شورای زکات در روستاها ایجادشد و شبکه‌سازی در روستاها انجام‌شده است خاطرنشان کرد: نگاه درازمدت به این منابع درآمدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد شهرستان سمنان با جمع‌آوری زکات در سال جاری نسبت به ده‌ماهه سال گذشته با رشد ۳۶ درصدی همراه شده است خاطرنشان کرد:  ۱۰۵ درصد از برنامه این نهاد در زکات محقق شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان با تأکید بر ظرفیت و پتانسیل زکات در سمنان خاطرنشان کرد: زکات به‌عنوان بخشی از نظام اقتصاد، فقرزدایی و توسعه مطرح است که یک رسالت دینی ،فریضه الهی و امر حکومتی است.

مسعودیان راد برکات زکات را  تحقق عدالت اجتماعی و رونق اقتصادی برشمرد و گفت : برای کارآمد کردن زکات الگوهایی در بخش جذب درآمدها و مصرف زکات در استان   سمنان طراحی‌شده است.

سید عباس دانایی فرماندار سمنان در جلسه شورای زکات شهرستان سمنان از رشد ۳۶ درصدی جمع درآمد زکات شهرستان سمنان در ۱۰  نخست سال جاری به نسبت سال گذشته در مرکز استان خبر داد.

وی با اشاره به جمع درآمد زکات شهرستان سمنان بیش از ۱۳ میلیارد ریال  بوده است افزود :در دهه ماه نخست سال جاری بیش از ۱۸ میلیارد جمع‌آوری‌شده است که شاهد رشد ۳۶ درصدی این درآمد هستیم.

شایان‌ذکر است، زکات جمع‌آوری شده برای تهیه جهیزیه،درمان ،تعمیر و ساخت مسکن،امور معیشتی و سبد کالا،تحصیل و امور  فرهنگی نیازمندان هزینه شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.