کد خبر : 4972
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
-

بیش از ۸ تن چوب تاغ قاچاق در دامغان کشف شد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: هشت هزار و ۴۶۵ کیلوگرم چوب و زغال تاغ سال گذشته در شهرستان دامغان کشف و ضبط شد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،علی  اکبر عباسی راد رئیس منابع طبیعی دامغان گفت: هشت هزار و ۴۶۵ کیلوگرم زغال و چوب تاغ از متخلفان سال گذشته در قالب ۹ محموله به

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: هشت هزار و ۴۶۵ کیلوگرم چوب و زغال تاغ سال گذشته در شهرستان دامغان کشف و ضبط شد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،علی  اکبر عباسی راد رئیس منابع طبیعی دامغان گفت: هشت هزار و ۴۶۵ کیلوگرم زغال و چوب تاغ از متخلفان سال گذشته در قالب ۹ محموله به ارزش حدود پنج میلیارد ریال کشف و پنج خودرو توقیف شد و ۹ نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی ادامه داد: این میزان کشف متعلق به پرونده‌هایی است که سال گذشته به مراجع قضایی شهرستان معرفی شد.

عباسی راد تصریح کرد: چوب تاغ به علت مقاومت بالا نسبت به کم آبی و شرایط سخت محیطی ارزش فراوانی در تثبیت خاک، جلوگیری از فرسایش بادی و ایجاد گرد و غبار دارد و در تولید علوفه و نفوذ آب به اعماق زمین نیز تأثیر فراوانی دارد.

وی افزود: استقرار گیاه تاغ در مناطق بیابانی با مشکلات فراوان و صرف هزینه‌های بالا امکان پذیر است و حفظ و نگهداری از این نعمت الهی وظیفه همگانی است و مشارکت آحاد مردم موجب ممانعت از دستبرد متجاوزان و فرصت طلبان به این سرمایه ملی می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: شهروندان می‌توانند هر گونه برداشت غیرمجاز از سطح عرصه‌های منابع طبیعی را با شماره تلفن امداد جنگل و مراتع ۱۵۰۴ و یا ۳۵۲۴۲۲۴۰ گزارش کنند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.