کد خبر : 5050
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
-

ضد عفوني روستاهاي استان سمنان در پنج مرحله و 2 هزار و 600 عمليات انجام شد

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان در جلسه کمیته خدمات ایمنی شهری و روستایی استان سمنان گفت: روستاهای استان به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تا کنون متوسط بیش از پنج مرحله و در طی ۲ هزار و ۶۰۰ عملیات ضدعفونی شده است. وی

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان در جلسه کمیته خدمات ایمنی شهری و روستایی استان سمنان گفت: روستاهای استان به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تا کنون متوسط بیش از پنج مرحله و در طی ۲ هزار و ۶۰۰ عملیات ضدعفونی شده است.

وی افزود: برخی روستاهای استان سمنان بین هفت تا ده بار به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ضدعفونی شده است و بیش از ۳۰۰ روستای استان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با همکاری دهیاری‌ها، شوراهاي اسلامي ،نیروهای بسیجی و نهادها ضدعفونی شد. همچنین توصیه‌های بهداشتی مانند رعایت حداقل فاصله ازدیگران، پرهیز از دست دادن و شست شوی مداوم دست‌ها به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با همکاری دهیاری‌ها به اهالی روستا آموزش داده شده است.

صمیمیان عنوان کرد: دهیاری‌ها با نصب بنر و توزیع بروشور و اعلام پیام‌های بهداشتی از طریق بلندگو برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به اهالی روستا، اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی ابراز داشت: تمام اقامتگاه‌های بو‌مگردی در روستاهای استان سمنان به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، تعطیل شده است و تا هر زمانی که ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان دستور دهد تعطیل خواهد بود.تعدادی بسته‌های بهداشتی در بین اهالی برخی روستاهای استان برای مقابله با ویروس کرونا با کمک خیران توزیع شده است.

۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۵۴۹ روستای استان سمنان زندگی می کنند. استان سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.