کد خبر : 5750
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
-

هنر دستان مددجویان استان سمنان بر بالین فرانسوی ها

هنر دستان مددجویان استان سمنان بر بالین فرانسوی ها

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد استان سمنان از اقدام این نهاد و اشتغال ۶۰ نفر از مددجویان کمیته امداد استان سمنان در هنر سوزن دوزی خبر داد و گفت: هنر دستان این افراد به کشور های هلند و فرانسه صادر می شود. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، علیرضا خدابنده، معاون اشتغال

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد استان سمنان از اقدام این نهاد و اشتغال ۶۰ نفر از مددجویان کمیته امداد استان سمنان در هنر سوزن دوزی خبر داد و گفت: هنر دستان این افراد به کشور های هلند و فرانسه صادر می شود.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، علیرضا خدابنده، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان از احیای مشاغل سنتی به دستان توانمند مددجویان خبر داد و گفت: هنر سوزن دوزی با کمک کمیته امداد در استان سمنان جان تازه ای به خود گرفت.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۶۰ نفر از زنان سرپرست خانوار شهرستان های سرخه، سمنان، مهدیشهر، فولاد محله  مشغول به کار شدند، تصریح کرد: مواد اولیه شامل پارچه، طرح ونخ های مورد نیاز توسط کمیته امداد به صورت رایگان در اختیار مددجویان قرار می گیرد.

علیرضا خدابنده با بیان اینکه راهبران شغلی در این رشته هنری با بهره گیری از نرم افزار نقشه کشی اتوکد به توسعه و بزرگ شدن طرح های دقیق تر بهره گرفتند تصریح کرد: این کار به جا باعث شدن این طرح ها علاوه بر اینکه مورد استقبال کشور عزیزمان قرار گیرد، تعداد زیادی از این کارها مورد استقبال کشورهای هلند و فرانسه قرا رگرفته وصادر می شود.

معاون اشتغال  و خود کفایی کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه پک‌های صنایع دستی سوزن دوزی به طور قالب  فقط روبالشتی و کوسن است، تصریح کرد: اما مددجویان با کمک راهبر شغلی رو تختی تهیه کردند و این باعث شده مورد استقبال بیشتری قرار گیرد و در حال حاضر ماهانه تقاضای بازار، بیش از ۵۰۰ سری از هنر سوزن دوزی مددجویان وجود دارد.

شایان ذکر است، کمیته امداد استان سمنان در سال گذشته بیش از ۸۰ طرح اشتغال در قالب صنایع دستی برای مدجویان کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.