کد خبر : 6290
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸
-

۷۰ درصد از ظرفیت بندهای خاکی دامغان تکمیل شد

به گزارش پايگاه خبري كارنامه فردا، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: ۳۵ بند خاکی این شهرستان در جریان بارش‌های بهاری امسال آبگیری و حدود ۷۰ درصد ظرفیت آن‌ها پرشد. علی اکبر عباسی راد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مجموع ظرفیت بندهای خاکی دامغان یک میلیون و ۲۰۰

به گزارش پايگاه خبري كارنامه فردا، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: ۳۵ بند خاکی این شهرستان در جریان بارش‌های بهاری امسال آبگیری و حدود ۷۰ درصد ظرفیت آن‌ها پرشد.


علی اکبر عباسی راد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مجموع ظرفیت بندهای خاکی دامغان یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب است که درحال حاضر حدود ۷۰ درصد ظرفیت آن‌ها پرشد.


وی بیان کرد: ذخیره آب بندهای خاکی و مخزن‌های مناطق کم‌شیب شهرستان در حال حاضر به حدود ۸۰۰ هزار مترمکعب رسیده است و این ذخیره‌سازی تاکنون بدون هرگونه خسارتی انجام شد.


عباسی راد اضافه کرد: این میزان آبگیری دربندهای خاکی و مخزن‌های مناطق کم‌شیب دامغان، بیشتر متعلق به مناطق جنوبی است که با توجه به وجود شنی بودن منطقه، می‌توان پیش‌بینی کرد که میزان آبگیری بیشتر از این است.


وی تصریح کرد: روند آبگیری بندهای خاکی شهرستان دامغان بسیار مطلوب است به گونه ای که طبق محاسبات کارشناسان، روند آبگیری امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش دارد.


عباسی راد اظهار داشت: آبگیری بندهای خاکی و مخزن‌های مناطق کم‌شیب یکی از عوامل مهم در جلوگیری از ورود خسارت به مزارع، باغ ها و خانه ها است.


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: علاوه بر ذخیره آب در بندهای خاکی، سازه های مدیریت و کنترل هرزآب نیز در بیش از سه هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی بیابانی شهرستان ایجاد شده است که این بندهای خاکی کوچک و هلالی با ظرفیت نگهداری حداقل ۵۰ مترمکعب در هر هکتار با هدف رویش گیاهان مختلف آبگیری می‌شود.


شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای ۹۸ درصد از آن سند مالکیت به نام دولت صادر شده است.


عرصه های منابع طبیعی این شهرستان شامل سه حوضه آبخیزداری سد شهید شاهچراغی، کویر حاج علی قلی و کویر مرکزی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.