کد خبر : 6304
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
-

‍ مبارزه با ملخ کوهاندار تاغ در سطح ۱۰ هکتار از تاغزار‌های شهرستان دامغان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از مبارزه با ملخ کوهاندار تاغ در سطح ۱۰ هکتار از تاغزار‌های شهرستان دامغان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، علی اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: به منظور مراقبت و نگهداری از پوشش ارزشمند تاغزار‌های شهرستان عملیات دیده

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از مبارزه با ملخ کوهاندار تاغ در سطح ۱۰ هکتار از تاغزار‌های شهرستان دامغان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، علی اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: به منظور مراقبت و نگهداری از پوشش ارزشمند تاغزار‌های شهرستان عملیات دیده بانی و پایش تاغزار‌های به ویژه کانون‌های آلوده سنوات گذشته از ابتدای فروردین ماه سالجاری در دستور کار نیرو‌های حفاظتی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به پایش‌های انجام شده توسط نیرو‌های حفاظتی منطقه امـیرآباد، ملـخ کوهاندار تاغ با نام علمی Dericorys Sp. در سطح ده هکتار از تاغزار‌های منطقه علیان و حسن آباد مشاهده گردید.

عباسی راد ابراز داشت: با عنایت به اینکه بهترین زمان مبارزه با ملخ مرحله پورگی بوده که حشره فاقد قدرت پرواز است، مقدمات لازم جهت مبارزه با آن فراهم گردید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان ضمن اشاره به محدود بودن سطح آلودگی در منطقه بیان کرد: با درنظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی و چرای دام در منطقه روش مکانیکی با استفاده از شعله افکن جهت مبارزه با این ملخ در نظر گرفته شد.

وی به اعزام سه گروه جهت مبارزه با ملخ کوهاندار تاغ به منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: پس از مبارزه با شعله افکن، هجوم ملخ، مهار و کانون آلودگی پاکسازی شد.

 پوره‌های ملخ کوهاندار تاغ در فصل بهار از کپسول‌های تخم گذاری شده در داخل ماسه‌های بادی بیرون آمده و موجب از بین رفتن و خشکیدن گیاه می‌شوند، لذا هر ساله در فصل بهار در صورت مشاهده کانون‌های آلوده سریعا اقدامات لازم جهت مبارزه با آن‌ها صورت می‌پذیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.