کد خبر : 6298
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
-

تولید گوشت قرمز توسط عشایر استان سمنان

مدیرکل امورعشایری استان سمنان گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز و ۱۷ هزار و ۱۰۰ تن شیر و انواع محصولات لبنی توسط عشایر استان سمنان طی سال ۹۸ تولید شد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، مراد خادم با بیان اینکه عشایر با کمترین استفاده از امکانات و خدمات شهری سهم زیادی در تامین نیاز

مدیرکل امورعشایری استان سمنان گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز و ۱۷ هزار و ۱۰۰ تن شیر و انواع محصولات لبنی توسط عشایر استان سمنان طی سال ۹۸ تولید شد.
به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، مراد خادم با بیان اینکه عشایر با کمترین استفاده از امکانات و خدمات شهری سهم زیادی در تامین نیاز شهرنشینان دارند گفت: ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را عشایر تشکیل می‌دهند که این سهم از جمعیت نقشی مهم در تامین گوشت قرمز و محصولات لبنی استان دارند.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۷ هزار و ۱۰۰ تن شیر و فرآورده‌های لبنی تولید شده در استان سمنان توسط عشایر در سال گذشته ۱۳ هزار تن شیر و چهار هزار و ۱۰۰ تن کشک و فرآورده‌های دیگر لبنی بود.

خادم اظهار داشت: ۹۰ درصد از درآمد عشایر از محل دامداری و دامپروری حاصل می‌شود و پرداخت تسهیلات و تامین نقدینگی برای رونق و جهش تولید و بهبود معیشت عشایر سودمند است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان تصریح کرد: سال گذشته ۵۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بر اساس بند ب ماده ۵۲ قانون دامی از محل درآمد‌های صندوق توسعه ملی برای عشایر استان سمنان تصویب شد که از این میزان ۳۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جذب شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.