کد خبر : 6683
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
-

طرح آمایش روستایی استان سمنان تدوین می‌شود

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد در مناطق روستایی در دستور کار قرار دارد، گفت: طرح آمایش روستایی استان تدوین می‌شود. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، مهدی صمیمیان بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست ویدئوکنفرانسی بحث و بررسی سامانه دهیاری‌های استان سمنان ضمن بیان

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد در مناطق روستایی در دستور کار قرار دارد، گفت: طرح آمایش روستایی استان تدوین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، مهدی صمیمیان بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست ویدئوکنفرانسی بحث و بررسی سامانه دهیاری‌های استان سمنان ضمن بیان اینکه زیرساخت‌های ارتباطی لازم برای اجرای طرح سامانه دهیاری‌ها در استان وجود دارد و سمنان می‌تواند به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در این راستا عمل کند، اظهار داشت: تدوین طرح آمایش روستایی از رویکردهای مثبت برای افزایش اشتغال و توسعه است که باید دستگاه‌های اجرایی مربوط نسبت به اجرای این طرح بکوشند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای تدوین و اجرای آمایش روستایی در استان سمنان وجود دارد، افزود: در این آمایش نحوه توزیع جمعیتی و دیگر موارد کاربردی نگارش می‌شود.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با تأکید بر اینکه در استان ۲۵۷ روستا دارای دهیاری است، خاطر نشان کرد: ۳۰۸ روستای استان نیز دارای شورای اسلامی است و ۲۰ درصد از جمعیت این استان در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

صمیمیان با تأکید بر لزوم حفظ جمعیت روستانشین در استان سمنان بیان کرد: در مجموع میزان جمعیت روستایی استان ۱۴۲ هزار نفر است که با ارائه خدمات رفاهی در صدد تحقق هدف مهاجرت معکوس از شهر به روستاها هستیم.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.