کد خبر : 6394
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
-

اجرای ساماندهی خبرنگاران نیازمند ابزار مناسب است

رییس انجمن خبرنگاران استان سمنان، ساماندهی خبرنگاران را در این استان ضروری دانست و گفت: برای اجرای این طرح ابزار مناسب باید وجود داشته باشد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، محمد تقی قدس روز چهارشنبه در دیدار خبرنگاران با استاندار سمنان به مناسبت روز خبرنگار افزود: بی سر و سامان بودن حضور و ورود خبرنگاران

رییس انجمن خبرنگاران استان سمنان، ساماندهی خبرنگاران را در این استان ضروری دانست و گفت: برای اجرای این طرح ابزار مناسب باید وجود داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، محمد تقی قدس روز چهارشنبه در دیدار خبرنگاران با استاندار سمنان به مناسبت روز خبرنگار افزود: بی سر و سامان بودن حضور و ورود خبرنگاران به عرصه رسانه یک چالش اساسی در استان است که این امر انگیزه برای ارتقاء تخصصی مهارت خبرنگاری را سلب می کند. 

وی با تقسیم بندی خبرنگاران در دست ههای مختلف گفت: خبرنگاران در استان سمنان به چهار دسته مختلف از نظر درآمد تقسیم می شود که از نظر درآمد و حقوق با یکدیگر متفاوت است.

قدس تاکید کرد: بسیاری از خبرنگاران در استان سمنان حق التحریر هستند و درآمد بسیار پایین و ناچیزی دارند.

وی در سخنانش از استاندار سمنان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به واسطه انتصاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکر کرد و گفت: در ماه های گذشته شاهد اقدام های خوبی از سوی فلاح در عرصه فرهنگ و هنر بوده ایم.

رییس انجمن خبرنگاران استان سمنان با تاکید بر اینکه در تلاش برای ایجاد و تقویت وحدت بین خبرنگاران تا همه خبرنگاران یکسان دیده شوند گفت: در انجمن خبرنگاران حدود ۳۰ نفر از خبرنگاران صدا و سیما و باشگاه خبرنگاران جوان حضور دارند که لازم است در مراسم و آئین های مختلف این خبرنگاران هم حضور داشته باشند.

وی با تشکر از تلاش های خجسته پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در پیگیری و دغدغه ثبت انجمن خبرنگاران بر استمرار این تلاش ها تا ثبت رسمی آن تاکید کرد و به بیان برخی از فعالیت های این انجمن پرداخت.

وی برگزاری دوره های آموزشی، حمایت از اعضاء در شرایط کرونایی و برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی را از جمله اقدام های انجمن خبرنگاران استان سمنان برشمرد.

رییس انجمن خبرنگاران استان سمنان به جایگاه ویژه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت:  حتی صدا و سیما برای بهتر دیده شدن در فضای‌ مجازی فعال است و برای قانون مندشدن خبرنگاران فعال در حوزه مجازی باید اقدام های لازم انجام شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.