کد خبر : 8137
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
-

تدوین ضوابط مجتمع‌های مسکونی با رویکرد دوستدار کودک در سمنان

رئیس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان از تدوین ضوابط مجتمع‌های مسکونی این شهر با رویکرد دوستدار کودک خبر داد. ​ به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، سمانه محمدیان در دومین نشست فصلی شورای اجرایی شهر دوستدار کودک سمنان با ارائه گزارش از فعالیت‌ها در این زمینه در سه ماهه نخست سال، اظهار کرد: با اعلام

رئیس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان از تدوین ضوابط مجتمع‌های مسکونی این شهر با رویکرد دوستدار کودک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، سمانه محمدیان در دومین نشست فصلی شورای اجرایی شهر دوستدار کودک سمنان با ارائه گزارش از فعالیت‌ها در این زمینه در سه ماهه نخست سال، اظهار کرد: با اعلام رسمی انتخاب شهر سمنان به عنوان یکی از ۱۲ شهر پایلوت دوستدار کودک، برنامه ریزی در حوزه برنامه‌های عملیاتی دوستدار کودک با رویکرد مطالعه و پژوهش اجتناب ناپذیر است و باید طبق دستورالعمل ارسالی از سوی یونیسف ایران، برنامه‌ها و مراحل اجرای برنامه‌های پایلوت دوستدار کودک تدوین شود.

وی افزود: به تمام سازمان‌ها و ادارات زیرمجموعه شهرداری سمنان ابلاغ شد برنامه‌های حوزه کودک در مباحث آموزشی، فراغتی، اجتماعی و فرهنگی و حتی شهرسازی را طبق دستورالعمل‌ها و ضوابط دوستدار کودک اجرا کنند.

رئیس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: اجرای المان‌های کودکانه، طراحی پارک‌های موضوعی و آموزشی برای کودکان، نام‌گذاری یکی از میادین به نام کودک و طراحی اتاق‌های مادر و کودک برای مجتمع‌های تجاری و فضاهای عمومی از مهم‌ترین اقدامات این اداره بوده است.

محمدیان از تدوین ضوابط مجتمع‌های مسکونی با رویکرد دوستدار کودک خبر داد و تصریح کرد: در راستای پیشبرد اهداف طرح شهر دوستدار کودک در سمنان و توجه به آموزش، رشد، شادی و نشاط کودکان، ایجاد فضای بازی و اتاق‌های مادر و کودک در مجتمع‌های مسکونی مقرر شد تا معاونت شهرسازی و معماری، طرح ضوابط مجتمع‌های مسکونی با رویکرد دوستدار کودک را جهت تصویب نهایی و اجرا تدوین کند.

منبع:ایمنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.