کد خبر : 8258
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
-

احیای باغ‌راه‌ها گردشگری سمنان را متحول می‌کند

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان گفت: احیای باغ‌راه‌ها گردشگری شهری سمنان را متحول کرده و این شهر تاریخی را به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل می‌کند. ​ به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، سعید پرسا اظهار کرد: در احیا و بازآفرینی باغ راه‌های شهر اقداماتی چون سنگفرش کردن معابر، جدول‌گذاری، ساماندهی جوی و انهار، ساماندهی استخرهای

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان گفت: احیای باغ‌راه‌ها گردشگری شهری سمنان را متحول کرده و این شهر تاریخی را به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، سعید پرسا اظهار کرد: در احیا و بازآفرینی باغ راه‌های شهر اقداماتی چون سنگفرش کردن معابر، جدول‌گذاری، ساماندهی جوی و انهار، ساماندهی استخرهای تقسیم آب، مبلمان کردن فضای باغ‌ها و استفاده از نورپردازی سنتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه احیای باغ‌راه‌ها گردشگری شهری سمنان را متحول و این شهر تاریخی را به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل می‌کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه باغ‌ها راه‌ها ساماندهی شده، دسترسی به آن‌ها بهتر شده است و در آینده از استقبال خوب شهروندان برخوردار خواهد بود و این امر در جذب گردشگر نیز تأثیرگذار است.

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان با بیان اینکه ایجاد باغ راه‌ها و بازپیرایی آن‌ها باعث جلب توجه شهروندان و گردشگران می‌شود، تاکید کرد: وقتی گردشگران مشاهده می‌کنند که در دل شهر کویری سمنان باغات با فضایی سرسبز و دلنشین و با نهرهای آب وجود دارد، ترجیح می‌دهند برای گردش و تفریح از فضای باغ‌های شهر سمنان استفاده کنند.

پرسا گفت: در احیا و بازپیرایی باغ راه‌ها باید کار به صورت کارشناسی شده و با شیوه‌های عالمانه انجام شود، البته سایر دستگاه‌ها نیز در زمینه سهیم هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.