کد خبر : 9315
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۴۹
-

پنج هزار واحد مسکونی روستایی در روستاهای فاقد دهیاری استان سمنان وجود دارد

مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری سمنان با تأکید بر اینکه پنج هزار واحد مسکونی روستایی در روستاهای فاقد دهیاری قرار دارند به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،مهدی صمیمیان در جلسه مقاوم‌سازی و توسعه پوشش بیمه‌ای مسکن روستایی استان به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه بر اساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵، بالغ‌بر ۴۳

مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری سمنان با تأکید بر اینکه پنج هزار واحد مسکونی روستایی در روستاهای فاقد دهیاری قرار دارند

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،مهدی صمیمیان در جلسه مقاوم‌سازی و توسعه پوشش بیمه‌ای مسکن روستایی استان به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه بر اساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵، بالغ‌بر ۴۳ هزار و ۴۶۷ واحد روستایی در استان وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد ۱۴ هزار و ۶۷۴ واحد روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دهیاری و روستاییان، مقاوم‌سازی شده است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۳۴ درصد منازل مسکونی روستایی استان مقاوم و مابقی غیر مقاوم هستند، تصریح کرد: ۷۶ درصد واحدهای مسکونی روستاهای شهرستان شاهرود به میزان ۹ هزار و ۸۴۷ واحد، غیر مقاوم هستند.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان با تأکید بر اینکه دو هزار و ۷۲۱ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان گرمسار معادل ۶۰ درصد واحدهای روستایی این شهرستان مقاوم‌سازی شده‌اند، خاطرنشان کرد: بیشترین واحدهای روستایی مقاوم‌سازی شده استان متعلق به گرمسار است.

صمیمیان با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن ۳۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان در حال انجام است، افزود: در طرح پوشش بیمه منازل مسکونی روستاهای استان، ۴۰ میلیون تومان پوشش ساختمان و ۱۰ میلیون تومان پوشش وسایل منزل در نظر گرفته‌شده است.

وی یادآور شد: می‌توان به‌منظور تأمین اعتبار برای پرداخت ۳۰ درصد از حق بیمه منازل روستایی، از محل دو درصد بودجه جاری دهیاری‌ها اقدام کرد و در تفاهم‌نامه منعقدشده با بنیاد برکت، حق بیمه منازل روستایی ۵۵ هزار و ۵۹۰ تومان در نظر گرفته‌شده که بنیاد برکت آمادگی دارد تا با اختصاص یارانه، ۳۰ درصد این هزینه را متقبل شود.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان با اشاره به اینکه ۴۳ هزار و ۴۶۷ واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۴ هزار و ۶۷۴ واحد مقاوم‌سازی شده است.

مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری سمنان با تأکید بر اینکه پنج هزار واحد مسکونی روستایی در روستاهای فاقد دهیاری قرار دارند، بیان کرد: می‌توان از محل اعتبارات بودجه روستاهای فاقد دهیاری، برای تأمین بخشی از هزینه حق بیمه این منازل مسکونی روستایی اقدام کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.