کد خبر : 9339
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
-

انتخابات ۲۰۲۰ و بروز قریب الوقوع جنگ داخلی در آمریکا

بهروز بهشتی فعال سیاسی رسانه ای در یادداشتی به موضوع انتخابات آتی ایالات متحده آمریکا و بروز قریب الوقوع جنگ داخلی در این کشور پس از انتخابات ۲۰۲۰ پرداخت. ​ به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، متن یادداشت به این شرح است: ​ تحولات اخیر در ایالات متحده آمریکا، خصوصا پس از قتل جورج فلوید

بهروز بهشتی فعال سیاسی رسانه ای در یادداشتی به موضوع انتخابات آتی ایالات متحده آمریکا و بروز قریب الوقوع جنگ داخلی در این کشور پس از انتخابات ۲۰۲۰ پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، متن یادداشت به این شرح است:

تحولات اخیر در ایالات متحده آمریکا، خصوصا پس از قتل جورج فلوید به دست پلیس این کشور و آغاز اعتراضات وسیع ضد نژادپرستی که پس از ماه ها کش و قوس و درگیری بین معترضان و نیروهای نظامی و امنیتی، همچنان در برخی ایالت های مختلف این کشور پابرجاست و در کنار آن مانور مسلحانه طرفداران دونالد ترامپ در ایالت های مختلف و همزمانی آن با درگیری های لفظی شدید بین دو کاندیدای دموکرات و جمهوری خواه و وارد کردن اتهاماتی مانند بروز تقلب از سوی دو طرف و طفره رفتن از تعهد برای پذیرش نتایج انتخابات آتی از سوی رییس جمهور فعلی آمریکا، همه و همه نشان دهنده عمق بحران و روشن شدن چراغ خطر جدی برای بروز جنگ بزرگ داخلی در این کشور پس از انتخابات ۲۰۲۰ است.

فارغ از موضوع انتخاب الکترال کالج ها و مکانیزم تقسیم آرا در ایالات مختلف آمریکا، به عقیده صاحب نظران و کارشناسان نزدیک به جریان دموکرات چالشی که بیش از همه احتمال وقوع تقلب و دستبرد و دخالت های پنهان در انتخابات این کشور را پررنگ تر می کند، قرار گرفتن مرجع و سیستم قضایی به دست جمهوری خواهان در پی مرگ “روس گینزبرگ”است. آنها معتقدند در چنین شرایطی، نتیجه انتخابات در دادگاه های ایالتی، استیناف  و دیوان عالی ایالات متحده رقم خواهد خورد، نه در صندوق آرا!!! اما در آن سوی میدان، جمهوری خواهان و حامیان دونالد ترامپ، “رای گیری پستی” را خطری جدی برای او قلمداد می کنند. از آنجایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا پیش بینی می شود اکثریت شهروندان آمریکایی در این دوره از انتخابات از این شیوه برای رای دهی استفاده کنند و شمارش اینگونه آرا، در قدم بعدی پس از شمارش آرا صندوق های رای گیری در این کشور است (در دوره گذشته شمارش آرای پستی یک ماه به طول انجامید!)، ترامپ اعتقاد دارد که این مدت زمان باعث بروز تقلب در انتخابات می شود. 

حال با توجه به انباشت بحران در ابعاد مختلف در شرایط کنونی ایالات متحده و اصرار بی سابقه دو طرف این انتخابات به بروز تقلب در انتخابات و نشانه روی انگشت اتهام تقلب به سوی یکدیگر، اکثریت کارشناسان و صاحب نظران عرصه بین المللی را به این باور رسانده است که با ادامه روند کنونی، احتمال بروز درگیری های شدید خیابانی و آغاز یک جنگ بزرگ داخلی را پس از انتخابات برای این کشور متصور شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.