کد خبر : 10559
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
-

افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌هایی بااعتبار ۲۲۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر

استاندار سمنان از افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌هایی با اعتباری افزون بر ۲۲۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان در دهه فجر امسال خبر داد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،علیرضا آشناگر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود و دستگاه‌های مرتبط با حوزه سلامت، عملکرد استان در مقابله

استاندار سمنان از افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌هایی با اعتباری افزون بر ۲۲۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،علیرضا آشناگر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود و دستگاه‌های مرتبط با حوزه سلامت، عملکرد استان در مقابله با کروناویروس را موفق ارزیابی و تصریح کرد: نمره استان در مقابله با این بیماری همه‌گیر، در مجموع نمره قبولی است.

رئیس ستاد استانی مقابله با کروناویروس با بیان اینکه استان سمنان در کنترل کووید۱۹ خوب عمل کرده افزود: به واسطه همین عملکرد مناسب وضعیت استان در حال حاضر وضعیت نسبتا با ثباتی است.

وی از رشد اندک مراجعان و سرپایی‌ها در حوزه کروناویروس خبر داد و تصریح کرد: با توجه به خطر بالقوه این بیماری باید به طور جدی از شکل گیری اجتماعات در سطح استان جلوگیری شود و اگر دورهمی نیز از سر ناچاری وجود دارد باید با حداقل افراد و با رعایت کامل پروتکل‌ها و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی باشد.

آشناگر با اشاره به اثرات غیرقابل انکار همه‌گیری کرونا بر اقتصاد گفت: شیوع کرونا نه تنها در اقتصاد ایران که بر اقتصاد همه دنیا تاثیرگذار بوده و کووید۱۹ قدری اقتصاد جهان را کوچک کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش‌هایی از اروپا همچنان در قرنطینه است خاطرنشان کرد: با وجود اثرات کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی کشور، دولت تلاش کرد که همزمان با کنترل بیماری فعالیت های عمرانی و تولیدی نیز تداوم بیابد و خوشبختانه در این حوزه عملکرد خوبی هم در سطح ملی و هم در سطح استان داشیم که امروز نمود آن را می‌توان در افتتاح پروژه‌های آماده افتتاح دهه فجر دید.

استاندار سمنان با اشاره به برنامه‌های استانداری در دهه فجر امسال گفت: امسال سفرهایی به شهرستان‌های استان با هدف افتتاح پروژه‌ها خواهیم داشت اما با توجه به شرایط کرونایی بدیهی است که این سفرها متفاوت از قبل انجام می‌شود.

وی از افتتاح متمرکز پروژه‌های دهه فجر در شهرستان‌های هشت‌گانه استان خبر داد و افزود: در دهه فجر امسال پروژه‌هایی به ارزش ۱۴۱۶ میلیارد ریال در استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که در مقایسه با پروژه‌های دهه فجر که ۱۲۰۰میلیارد تومان بودند از نظر ارزش، با افزایش اعتبار روبرو بودند.

وی از برنامه‌ریزی برای افتتاح ۳۸۲ پروژه عمرانی و ۷۳ پروژه سرمایه‌گذاری در استان در ایام الله دهه فجر خبر داد و اضافه کرد:

این مقام ارشد اجرایی از برنامه‌ریزی برای کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۲۵۷ پروژه عمرانی در سطح استان با اعتباری افزون بر ۸۷۰ میلیارد تومان خبر داد و اظهار کرد: اعتبار هزینه شده و پیش‌بینی شده برای پروژه‌های آماده افتتاح و کلنگ‌زنی استان در مجموع افزون بر ۲۲۰۰ میلیارد تومان است که رقم بالایی است.

وی با اشاره به معضل کم‌آبی در این استان گفت: بدون شک توسعه اقتصادی استان سمنان بستگی تام به تأمین منابع آبی دارد و یگانه راه رفع معضل کم‌آبی تامین منابع آبی از منابع خارج از استان است.

آشناگر با اذعان به اینکه میزان بارش‌های استان سمنان به‌طور متوسط ۱۲۰ میلی‌متر است، ادامه داد: جدا از میانگین پایین بارش‌ها در استان، تبخیر نیز در استان به شدت بالاست. و از طرفی در طول این سال‌ها تا آنجایی که امکان بوده از منابع زیرزمینی برداشت شده که همین مشکلاتی نیز به‌وجود آورده است.

وی با اشاره به تلاش استان برای مدیریت بهینه مصرف گفت: علی‌رغم تلاش برای مدیریت مصرف و اقدامات شایسته‌ای که در حوزه نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های کشاورزی صورت گرفته اما همچنان استان چه در بخش شرب و چه در بخش صنعت و معدن به منابع آبی نیازمند است.

استاندار سمنان از پروژه انتقال آب خزر به استان به عنوان یک ابرپروژه نام برد و گفت: همین امروز در نشستی با وزارت نیرو در خصوص تامین آب استان از منابع خارج استان چه در بحث تامین آب از دریای خزر و چه تامین آن از دیگر منابع داشتیم که امید است با تلاش مسوولان مردم این دیار در یک پروسه زمانی مناسب به این منابع آبی دسترسی بیابند چراکه توسعه استان منوط به تامین منابع آبی است.

وی با بیان اینکه مجوزهای لازم طرح اخذ شده افزود: مطالعات تامین منابع مالی این پروژه نیز اجرایی شده و در نشست با وزارت نیرو نیز اصرار داشتیم که اعلان فراخوان پروژه از سوی وزارت نیرو داده شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.