کد خبر : 11047
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
-

فعالیت های مساجد باید خودجوش و به صورت فرهنگ برای مردم نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، مسجد را در فرهنگ دینی و اسلامی مبدا همه امور اجتماعی سیاسی و حتی اجتماعی و اقتصادی دانست و گفت: فعالیت های مساجد باید خودجوش و به صورت فرهنگ برای مردم نهادینه شود. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، آیت الله سیدمحمدشاهچراغی روز یکشنبه در

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، مسجد را در فرهنگ دینی و اسلامی مبدا همه امور اجتماعی سیاسی و حتی اجتماعی و اقتصادی دانست و گفت: فعالیت های مساجد باید خودجوش و به صورت فرهنگ برای مردم نهادینه شود.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، آیت الله سیدمحمدشاهچراغی روز یکشنبه در آستانه ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در دیدار فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و حجت الاسلام سیدعلی موسوی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری این استان افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد همگام با دیگر ارکان فرهنگی در مسجد باید برای کادرسازی تلاش کنند و با تعامل و همکاری برای تربیت نیروهای انقلابی بیش از پیش برنامه ریزی و جدیت نمایند.

وی با تاکید بر اینکه متولیان مساجد باید در کنار هم برای حضور بیشتر و فعالانه جوانان در مساجد برنامه ریزی کنند افزود: ساخت و احیاء مساجد در اسلام این مراکز را کانون انتشار هدایت های دینی، تعالی و تبیین معارف اسلامی و دینی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از مساجد شروع شد اظهار داشت: بقای مسجد نیز باید در مساجد صورت گیرد و مسجد تنها مکانی برای اقامه نماز نیست بلکه انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی از مهمترین خدمات کانون های مساجد و پایگاه های مقائمت بسیج باید محوریت مسجد باشد. 

امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه تعاون و همکاری در اجرای برنامه ها همیشه در حوزه مالی نیست، خاطرنشان کرد: مسئولان و ارکان مسجد در حوزه های فرهنگی و هنری نیز تعامل و همکاری را سرلوحه کار خود قرار دهند تا بتوان در برابر آسیب های حوزه فرهنگی و اجتماعی مقاومت کرد. 

شاهچراغی با تاکید بر ضرورت توجه به روستاها در اجرای طرح و برنامه های مختلف، گفت: نوجوانان و جوانان در روستاها مشتاق اجرای برنامه های فرهنگی هنری هستند و برای سالم ماندن این نسل از انحرافات و آسیب های موجود باید هدایتگری در قالب مساجد صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه اگر تربیت کودکان و نوجوانان در این سنین فراموش شود مشکلات خطرناکی در زندگی فردی و اجتماعی آنان بوجود خواهد آمد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد و حلقه های صالحین پایگاه های بسیج در مسجد باید نقش هدایتگری در حوزه فرهنگی و اجتماعی را ایفا کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان به اهمیت نظارت بیشتر بر برنامه های کانون های مساجد نیز اشاره کرد و افزود: برنامه های فرهنگی هنری باید رنگ اسلامی داشته باشند و مدیران مربوط به ارکان مسجد از مجموعه های مربوط به خود در شهرها و روستاها سرکشی و بازدید نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.