کد خبر : 17729
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
-

۱۱ کشتی‌گیر عنوان‌دار مازندرانی در آمریکا به میدان می‌روند

۱۱ کشتی‌گیر عنوان‌دار مازندرانی در آمریکا به میدان می‌روند
سرپرست هیات کشتی مازندران گفت: ۱۱ کشتی‌گیر عنوان‌دار و آزادکار این استان در مسابقات جام جهانی آمریکا ۲۰۲۲ بر روی تشک کشتی خواهند رفت.؛

امید شایگان  افزود : در سال‌های گذشته مسابقاتی مانند جام جهانی برای تیم های ملی کشتی بسیار مهم محسوب می شد، این در حالی است که تمامی کشتی گیران در جهان به دنبال موفقیت در رقابت های المپیک و پس از آن رقابت های جهانی هستند.
وی ادامه داد : بر همین اساس اولویت هیات کشتی مازندران و فدراسیون کشتی نیز در جام جهانی کشتی آزاد آمریکا همانند جام جهانی کشتی فرنگی آذربایجان میدان دادن به کشتی گیران آینده دار و جوان است و این مسابقات با توجه به حضور حریفان قدرتمند، برای آن ها محک و تجربه بسیار خوبی خواهد بود و فدراسیون به دنبال پشتوانه سازی برای تیم‌های ملی است.
سرپرست هیات کشتی مازندران تصریح کرد : در این دوره از رقابت ها همانند مسابقات آسیایی و جهانی حضور کشتی گیران جوان مازندرانی بسیار برجسته است و در تمام اوزان این دیار در اردوی تیم ملی نماینده دارد.

وی با اعلام این که از مجموع ۱۵ کشتی گیر آزادکار فراخوانده شده به اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای اعزام به آمریکا ۱۱ نفر مازندرانی هستند، گفت : در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا مومنی، ۶۱ کیلوگرم ابراهیم الهی، ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد و محمدرضا باقری، ۷۰ کیلوگرم امیرمحمدیزدانی و علی اکبر فضلی، ۷۴ کیلوگرم محمدصادق فیروزپور، ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی و علی سوادکوهی، ۹۲ کیلوگرم کامران قاسمپور، امیرحسین فیروزپور نمایندگان مازندران در مسابقات جام جهانی آمریکا هستند.

شایگان افزود : در بین مربیان اعزامی به مسابقات جام جهانی حضور یک مربی مازندرانی هم به چشم می‌خورد و اباذر اسلامی در ترکیب مربیان اعزامی حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد : میانگین سنی کشتی گیران اعزامی به آمریکا بین ۲۰ تا ۲۱ سال خواهد بود و از چند کشتی گیر مطرح همچون رحمان عموزاد که ۲۰ سال سن دارد، امیر محمد یزدانی و محمد نخودی ۲۱ساله و کامران قاسم پورکه یک کشتی گیر با تجربه و پخته است نیز استفاده خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.