کد خبر : 18038
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
-

اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری در مازندران برگزار شد

اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری در مازندران برگزار شد
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: برنامه اصلی ما معرفی این استان به عنوان قطب گردشگری تندرستی در کشور است که تحقق آن نیازمند اقدامات اجرایی و همکاری نهادهای دولتی و تشکل های خصوصی است.؛

به گزارش  ندای مردم صادق بزرگر در همایش فرصت های سرمایه گذاری در غرب استان مازندران در سالن حبیب بن مظاهر تنکابن افزود: در این راستا به آموزش های تخصصی، تسهیلات و ارتباط با نهادهای بین المللی مربوط نیز باید توجه داشته باشیم که در همین ارتباط سال آینده نخستین همایش و نمایشگاه بین المللی تندرستی را در این استان برگزار می کنیم.

وی ظرفیت های موجود این استان را برای تحقق گردشگری تندرستی بسیار عالی دانست و اظهار امیدواری کرد با همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی و دست اندرکاران امر و با خرد جمعی اتفاقات خوبی در این حوزه برای استان رقم بخورد.

وی خاطرنشان کرد: در گردشگری تندرستی آنچه که مهم است اینکه گردشگر بتواند در مدتی که در منطقه حضور دارد فرصتی خوبی را برای شرایط روحی و روانی و جسمی او به خوبی فراهم شود که این استان دارای ظرفیت های خوبی در این حوزه است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران، گردشگری تندرستی ، درمانی و طبیعی را زیرشاخه های گردشگری سلامت ذکر و اضافه کرد: اکنون کشورهای توسعه یافته نظیر امریکا در گردشگری تندرستی فعالیت دارند و طبق آمار، گردشگری تندرستی در سال ۲۰۲۱ ، ۴۵۱ میلیارد دلار درآمد داشته است که پیش بینی می شود این رقم در سال ۲۰۳۰ به هزار میلیارد دلار افزایش یابد.

برزگر یادآور شد : انتظار این است که همه نهادهای این استان در راستای سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های که دارند تدبیر ویژه در بحث گردشگری داشته باشند اما متاسفانه انتظاری که از نهادهای مربوط در بخش صدور مجوزها و تسهیل گری هست مشاهد نمی شود این در حالی است که گردشگری اولویت این استان شمالی است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گردشگری را حوزه تخصصی دانست و بیان کرد : این اداره کل تاکنون توانسته شرایط سرمایه گذاری در بخش های مختلف گردشگری این استان اعم از صنایع دستی ، میراث فرهنگی و گردشگری را فراهم کند.

وی گفت : در دنیای امروز صنعت گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است و سرمایه گذاری در این زمینه می تواند توسعه اقتصادی آن منطقه را تاثیرگذار داشته باشد که یکی از اولویت ها در مازندران گردشگری سلامت است.
نخستین همایش یکروزه فرصت های سرمایه گذاری غرب استان مازندران امروز با حضور استاندار مازندران و شماری از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و شهرستانی و سرمایه گذاران غرب مازندران در سالن اجتماعات حبیب بن مظاهر تنکابن آغاز شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.