کد خبر : 18551
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
-

یکهزار و ۷۸۹ نفر در سامانه جست و جوی شغل استان سمنان ثبت نام کردند

یکهزار و ۷۸۹ نفر در سامانه جست و جوی شغل استان سمنان ثبت نام کردند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: یک هزار و ۷۸۹نفر به عنوان جوینده کار در سامانه جست‌وجوی شغل در این استان تاکنون ثبت نام کردند.؛

به گزارش ندای مردم ،جعفر کاشانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: ۱۰ هزار و ۴۳۵ ظرفیت شغلی برای چهار هزار و ۴۸۷ عنوان شغلی اعلامی از سوی کارفرمایان متقاضی نیروی کار جدید در سامانه جست‌وجوی شغل در استان سمنان ثبت شده است.

یکهزار و ۷۸۹ نفر در سامانه جست و جوی شغل استان سمنان ثبت نام کردند

وی بیان کرد: سامانه جست‌وجوی شغل با هدف کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغلی، اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان، رضایت مندی مخاطبان و در نهایت ایجاد پویایی در بازار کار راه اندازی شد و در دی ماه ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار گرفت.

کاشانی تصریح کرد: جویندگان کار می توانند با مراجعه به سامانه جست‌وجوی شغل به آدرس اینترنتی اطلاعات خود مانند تحصیلات و مهارت‌ها و سوابق کاری را در این سامانه بارگذاری و پس از ثبت اطلاعات کارجویان، چنانچه به مهارت خاصی نیاز داشته باشند سازمان فنی و حرفه‌ای ورود کرده و می‌تواند با پیش بینی نیروی کار موجود، کارجویان را به سمت مهارت آموزی هدایت کند.

ایجاد ۱۴ هزار و ۲۴۰ فرصت شغلی در کمتر از یکسال در استان سمنان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: بر اساس گزارش سامانه ملی رصد، اشتغال استان از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ۱۴هزار و ۲۴۰شغل به وسیله دستگاه های اجرایی استان ایجاد شد.

کاشانی تصریح کرد: ۱۲۶ درصد از تهعد اشتغال استان سمنان در بخش خصوصی و تعاونی تا پایان بهمن ماه سالجاری تحقق یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به اینکه از نیمه شهریور سالجاری تا کنون یک هزار و ۴۲ طرح مربوط به مشاغل خانگی به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات از محل اعتبار مشاغل خانگی سال ۱۴۰۱ معرفی شد، گفت: این طرح ها زمینه اشتغال یکهزار و ۴۰۶ نفر را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به ادامه دار بودن پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، گفت: بر اساس نامه بانک مرکزی، سهمیه تخصیص یافته برای بانک های عامل تا اتمام سهمیه هر بانک به قوت خود باقی است و پس از پایان سال ۱۴۰۱، به سال بعد منتقل خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در باره تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری گفت: تا کنون تعداد یکهزار و ۷۶۷ طرح تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به میزان ۳۷۴ میلیارد و ۸۵۹ میلیون تومان به بانک های عامل ارسال شد که بر این اساس سه هزار و ۶۶۸ فرصت شغلی جدید از محل اعتبار این بخش ایجاد می شود.

استان سمنان با تحقق۱۲۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۱ از استانهای برتر در زمینه اشتغالزایی کشور است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.