کد خبر : 18755
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
-

اجرای طرح «کانون‌مدرسه» در ۴۹ مدرسه استان سمنان پایان یافت

اجرای طرح «کانون‌مدرسه» در ۴۹ مدرسه استان سمنان پایان یافت
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان گفت: طرح «کانون‌مدرسه» با مشارکت ۱۰ مرکز این کانون و در ۴۹ مدرسه پایان یافت.؛

به گزارش ندای دو استان ،نبی‌اله خدابخشی  افزود: گام نخست طرح کانون‌مدرسه با همکاری دوجانبه‌ مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تعدادی از مدارس استان سمنان، اواسط اردیبهشت‌ماه پایان یافت.

وی از اجرای طرح موفق کانون‌مدرسه در ۱۰ مرکز فرهنگی‌هنری یک و دو سمنان، یک و دو شاهرود، یک و دو دامغان، بسطام، ، شهمیرزاد، ، آرادان و گرمسار، خبر داد و گفت: این طرح با تحت پوشش قرار دادن ۴۹ مدرسه از دی‌ ۱۴۰۱ آغاز شد و در اواسط اردیبهشت ۱۴۰۲ پایان یافت.

خدابخشی اظهار داشت: پنج‌هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر پایه دوم تا ششم ابتدایی عضو طرح کانون‌مدرسه، علاوه بر بازدید از کتابخانه‌های کانون پرورش فکری در بیش از یکهزار فعالیت‌ اجرایی از سوی مربیان مراکز در بخش‌های فرهنگی، هنری و ادبی، شرکت فعال داشتند.

وی در ادامه با بیان این‌که طرح کانون‌مدرسه دارای پیشینه است و همکاری بین کانون با آموزش و پرورش از سال ۱۳۷۹ آغاز شد و تاکنون چهار دوره آن اجرا شد، افزود: «کانون‌مدرسه» در واقع عنوان طرح مشارکتی است که مطابق تفاهمنامه‌ وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تدوین و مقرر شد در یک فرایند سه‌ساله اجرا شود و گام نخست آن با هدف آشنایی کودکان، نوجوانان، اولیای تربیتی و والدین با کانون، فعالیت‌ها و اهداف آن اجرا شد و دانش‌آموزان در قالب بازدید ۲ ساعته در مراکز کانون حضور یافتند و یک‌روز را در فضای کانون سپری کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان یادآور شد: مربیان متخصص و توانمند کانون در این طرح، ضمن فراهم‌آوردن فضایی جذاب و دلنشین برای مخاطبان به ارائه‌ فعالیت‌های خلاق که معرف خدمات فرهنگی کانون باشد و مخاطبان را به بهره‌گیری از امکانات کانون ترغیب کند، پرداختند.

به گفته خدابخشی، بهره‌گیری از امکانات و فضای غیررسمی برای پرورش خلاقیت و ایجاد فرصت تجربه‌های جدید در یادگیری، آشنایی دانش‌آموزان با امکانات و ظرفیت مراکز کانون، آشنایی دانش‌آموزان با کتاب و کتابخانه، زمینه‌سازی برای پرورش خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان، بهره‌گیری از فعالیت‌های متنوع کانون برای یادگیری به شیوه‌ غیرمستقیم، ازجمله اهداف این طرح است.

نمایشگاهی از آثار اعضا در دهه‌ سوم اردیبهشت در مراکز مجری طرح، برگزار و ضمن گشایش آن با دعوت از مسئولان و والدین دانش‌آموزان از مربیان و آموزگاران تجلیل می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.