کد خبر : 19157
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳
-

 قرارگاه مهارت آموزی نشاط آفرین و ارمغان آورنده امید در جوانان است

 قرارگاه مهارت آموزی نشاط آفرین و ارمغان آورنده امید در جوانان است
مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح گفت : تحقق اهداف قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ، دستاورد های مهمی را به دنبال دارد که از جمله آن می توان به بالابردن شان و منزلت سرباز و سربازی در جامعه و ایجاد نشاط و شادایی و امید در بین جوانان ، اشاره کرد .؛

به گزارش ندای مردم ،سردار کمالی در  ششمین مرحله بازدید قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه  استان سمنان به فرمایشات و تاکید مقام معظم رهبری در زمینه مهارت آموزی و تربیت و توانمند سازی قشـر مـربازان جامعه اشاره کرد و گفت : اعم اهداف شکل گیری این قرارگاه به صورت مرکزی و مشابه آن در رده های نیروهای مسلح استان ها ، مهارت آموزی و توانمندسازی کارکنان وظیفه به کمک آموزش های فنی و حرفه ای و در مرحله بعد کمک به اشتغال جوانان این کشور است .

وی در ادامه افزود : تحقق این اهداف ، دستاورد های مهمی را به دنبال دارد که از جمله آن می توان به بالابردن شان و منزلت سرباز و سربازی در جامعه و ایجاد نشاط و شادابی و امید در بین جوانان ، اشاره کرد .

به گفته سردار کمالی ، آموزش های سربازان شامل مهارت های تخصصی و عمومی است که مهارت های تخصصی مطابق با بازار کار مد نظر قرارگاه های مهارت آموزی قرار گرفته و بستر ساز ورود سایر دستگاه های متولی اشتغال برای جذب نیروی انسانی است و مهارت های عمومی شامل سبک زندگی ، کسب و کار ، سواد مالی و حقوقی ، سواد رسانه ای و امداد ونجات است .

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد : سربازان را تا سه سال مورد رصد قرار می دهیم و هدایت و تسهیل گری می کنیم تا با توجه به آموزش های مهارتی فرا گرفته شده به اشتغال پایدار برسند و بنا داریم به جایی برسیم که هیچ سربازی بدون مهارت و توانمندی ترخیص نشود .

وی اذعان داشت : نهادینه سازی مهارت آموزی برای سربازان رویکرد مهم این قرارگاه است و در این راستا هم دستگاه های متولی و هم رسانه ها باید کمک کنند .

سردار موسی کمالی در پایان هدف از حضور در این استان را هم افزایی ارگان ها و سایر دستگاه های مسئول ، تبلیغ و ترویج مهارت آموزی به عنوان یک ماموریت مهم برای همه نهاد ها و دستگاه های ذیربط و ارزیابی وضعیت مهارت آموزی کارکنان وظیفه در نیروهای مسلح استان اعلام کرد .

پنجمین سفر استانی از ششمین مرحله بازدید قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه به ریاست سردار ” موسی کمالی ” به منظور بررسی و ارزیابی اقدامات صورت گرفته در این راستا توسط نیروهای مسلح استان ، ادارت و نهاد های ذیربط و نیز شناسایی مشکلات و موانع موجود و ارائه راهکارهای لازم ، به میزبانی سپاه قائم آل محمد ( عج ) برگزار شد .

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.