کد خبر : 19436
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
-

 قتل به خاطر بازی رایانه ای 

 قتل به خاطر بازی رایانه ای 
فرمانده انتظامی استان از دستگیری قاتل فراری که چند روز قبل نوجوان ۲۳ ساله ای را در گیم نتی در استان اردبیل به قتل رسانده بود ، خبر داد.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،سردار ” جلیل موقوفه ئی ” در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : در پی کسب خبری مبنی بر تردد فرد غیر بومی در یکی از روستاهای اطراف گرمسار که در مراودات خود با سایرین به ارتکاب قتل در اردبیل اعتراف کرده بود ، بررسی موضوع با حساسیت بالا در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت .

وی افزود : با انجام اقدامات اطلاعاتی و شبانه روزی کارآگاهان بر روی این جوان ۲۸ ساله ، مشخص شد وی چند روز قبل به دلیل اختلاف بر سر نحوه بازی در یک گیم نت واقع در شهر اردبیل ، نوجوان ۲۳ ساله ای را به قتل رسانده و از صحنه متواری شده بود.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد : با سرعت عمل و اقدام به موقع پلیس گرمسار ، قاتل طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

سردار موقوفه ئی با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیس انگیزه اصلی قتل را اختلاف با مقتول بر سر نحوه بازی در گیم نت عنوان کرد ، اذعان داشت : قاتل پس از تکمیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی در استان اردبیل معرفی شد .

فرمانده انتظامی استان در پایان با اشاره به اینکه تاثیرات بازی های رایانه ای خشن در زمان کوتاه و با ماندگاری طولانی است ، افزود : در زمان کوتاهی عملکرد این بازی ها باعث افزایش خشونت رفتاری می شود و در زمان طولانی اعتقادات و نگرش های خصمانه و تمایلات فردی به منظور مبادرت به پرخاشگری و خشونت ایجاد می کند : بهترین راه غلبه و یا به حداقل رساندن این خشونت استمداد از مهارت سواد رسانه ای و ارتقای آن در تمام ابعاد برای خانواده ها و نوجوانان و جوانان است .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.