کد خبر : 19446
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
-

طرح آبرسانی به روستای ارمیان افتتاح شد

طرح آبرسانی به روستای ارمیان افتتاح شد
طرح آبرسانی به مجتمع تک روستایی ارمیان از توابع شهرستان میامی به همت بسیج سازندگی استان سمنان و با مشارکت آبفای استان سمنان افتتاح شد. ؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،همزمان با گرامیداشت هفته دولت، آئین افتتاح طرح آبرسانی به روستای ارمیان با حضور سید رضا هاشمی استاندار سمنان، علی‌اصغر خانی، نماینده شهرستان‌های میامی و شاهرود در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی و خیران و عموم مردم روستای ارمیان برگزار شد.
آشوری، فرماندار شهرستان میامی در این آیین اعتبار این پروژه را بالغ بر ۲۳۰ میلیارد رالش عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه مهم، بخش اعظمی از مشکلات حوزه آب شرب روستای ارمیان رفع شده و مردم این مناطق از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند.
طاهری، مدیرعامل آبفا استان سمنان نیز عنوان کرد: این پروژه در راستای توجه ویژه به بحث تأمین آب شرب پایدار روستایی و تأکیدات استاندار سمنان بر محرومیت‌زدایی، امروز به بهره‌برداری می‌رسد.
این‌ پروژه که به همت بسیج سازندگی استان سمنان به نمایندگی از قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و مشارکت آبفای استان سمنان تکمیل و آماده بهره برداری شده است ، حدود ۱۳ کیلومتر خط انتقال و 2 مخزن و ایستگاه پمپاژ دارد.
روستای ارمیان بالغ بر ۷۰۰ نفر جمعیت و نیاز به ۵ لیتر بر ثانیه آب شُرب دارد، با اجرای این پروژه حدود ۴ برابر نیاز آبی روستا تأمین می‌شود.
پروژه آبرسانی به روستای ارمیان با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان از محل محرومیت‌زدایی ملی و طی ۱۸ ماه اجرایی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.