کد خبر : 19678
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴
-

از ابتدای سال تاکنون ۳۱۶ ماموریت توسط ناوگان موتورآمبولانس دانشگاه انجام شده است

از ابتدای سال تاکنون ۳۱۶ ماموریت توسط ناوگان موتورآمبولانس دانشگاه انجام شده است
مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان همچنین یادآوری کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۱۶ ماموریت توسط ناوگان موتورآمبولانس دانشگاه انجام شده است. ؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی از انجام ماهانه ۲۰ ماموریت اورژانس هوایی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد
پژمان قرائیان با بیان اینکه ۱۱ پایگاه شهری به صورت ۲۴ ساعته در مناطق تحت پوشش دانشگاه فعالیت دارند، گفت: در هر پایگاه دو نیروی انسانی و یک آمبولانس مستقر می‌باشد.
وی اظهار کرد: تعداد ۲۱ پایگاه جاده‌ای، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک خودروی فرماندهی عملیات ویژه و سه دستگاه موتور آمبولانس در مناطق تحت پوشش دانشگاه فعال هستند.
قرائیان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری بیش از ۲۱هزار و ۵۰۰ ماموریت در مناطق تحت پوشش انجام شده است افزود حدود ۴ هزار مورد از این ماموریت‌ها از نوع حوادث ترافیکی و بیش از ۱۷ هزار مورد از نوع غیر ترافیکی بوده است.
مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اظهار کرد: کل تماس‌های گرفته شده با اورژانس از ابتدای سال بیش از ۶۱ هزارو ۸۰۰ تماس بوده که از این تعداد ۳ هزارو ۳۸۶ تماس مربوط به مزاحمت‌ها بوده است.
وی میانگین زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار را در ماموریت های شهری، ۷ دقیقه عنوان نمود و افزود: در ماموریت‌های جاده‌ای این میانگین ۱۳ دقیقه می‌باشد.
قراییان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری با انجام ۶۹ ماموریت هوایی ۱۰۰ بیمار به بیمارستان انتقال داده شدند، گفت: ۹۰ درصد بیماران ترخیص شدند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان تعداد کل ماموری ماموریت‌های موتور آمبولانس را ۳۱۶ ماموریت عنوان نمود و افزود: این ماموریت‌ها با ۳ موتور آمبولانس انجام شد که ۱۰۰ نفر از این تعداد تحویل آمبولانس شدند.
وی همچنین تصریح کرد: از ابتدای سال جاری ۲ هزارو ۲۴۱ مشاوره پزشکی در مرکز ارتباطات به همراهان بیمار ارائه شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.