کد خبر : 20150
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
-

سه هزار دستگاه آمبولانس فرسوده در کشور وجود دارد

سه هزار دستگاه آمبولانس فرسوده در کشور وجود دارد
رییس اورژانس کشور گفت: سه هزار دستگاه آمبولانس فرسوده در سطح کشور وجود دارد که نیازمند نوسازی هستند.؛

جعفر میعادفر روز سه شنبه در همایش روسای اورژانس کشور در مرز مهران اظهار کرد: در ایام اربعین حسینی پرسنل فوریت‌های پزشکی به عنوان خط مقدم خدمت‌رسانی هستند و شب و روز در راستای ارائه خدمات پیش بیمارستانی مطلوب گام برمی‌دارند و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

وی بر مدیریت زمان در رسیدن به سوانح تاکید کرد و افزود: سه هزار دستگاه آمبولانس فرسوده در سطح کشور وجود دارد که برای جایگزینی علاوه بر تامین بودجه توسط دولت، نیاز به همکاری خیرین ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال بخشی از آمبولانس‌های خریداری شده وارد ناوگان کشور خواهد شد ولی این تعداد کافی نیست و نیازمند حمایت خیرین هستیم که امروز ضروری‌ترین نیاز ما تغییر در ناوگان اورژانس کشور است و امیدواریم در این راستا اقداماتی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: تلاش می شود تا دهه فجر بالگرد اورژانس هوایی به استان برگردد که این موضوع مستلزم همکاری فرودگاه ایلام نیز است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ایام اربعین حسینی اشاره و تصریح کرد: اعتبار و بودجه خاصی به عنوان ردیف اربعین باید در حوزه‌های بهداشتی و درمانی برای این دانشگاه در نظر گرفته شود و پیشنهاد می‌کنیم شهرک سلامت در مرز مهران ایجاد شود.

هدایت حیدری‌زاده یادآور شد: باید با تجمیع خدمات در راستای بهبود خدمات و همچنین کاهش هزینه انتقال بیماران گام برداریم که برای این مهم نیازمند حمایت همه‌جانبه وزارت بهداشت و سایر سازمان‌های دخیل در حوزه سلامت هستیم.

وی افزود: آنچه را که ما در حوزه سلامت در اربعین حسینی می‌بینیم تلاش‌های فوریت‌های پزشکی است که در سریع‌ترین زمان ممکن بر بالین حادثه‌دیدگان حاضر می‌شوند و سعی در کاهش آلام آنان دارند که قابل تحسین است.

گفتنی است؛ در این همایش دو روزه روسای اورژانس ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور دغدغه‌ها و چالش‌های خود را با دکتر جعفر میعادفر در میان گذاشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.