کد خبر : 20551
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
-

 آموزش و پرورش محور توسعه پایدار است

 آموزش و پرورش محور توسعه پایدار است
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش، اولین و مهم‌ترین شورایی است که در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،وزیری  افزود: برای برون‌رفت از مشکلات کشور، نیاز به نظام آموزشی فرازنشین داریم که هدف از آن، تربیت افراد برای فرداهای بهتر و پرورش شهروند آگاه به وظایف آن‌ها است.

وزیری تاکید کرد: آموزش ما باید سرآمد باشد تا ما را به توسعه‌یافتگی برساند و نظام آموزشی سرآمد دو ویژگی مهارت‌گرایی و ابزارگرایی دارد و مانند پلی عمل می‌کند که از یک کشور کم‌تر توسعه‌یافته به کشور توسعه‌یافته برسیم‌ که برای تحقق آن، همه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها باید پای کار باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان یادآور شد: امروز مدرسه برای ما حریم دارد و خط مقدم و یک نهاد حاکمیتی راهبردی است و بی‌شک برای داشتن ایران قوی باید مدرسه قوی و دانش‌آموز قوی داشته باشیم.

وزیری با بیان این‌که تا اجتماعی‌سازی صورت نگیرد و دانش‌آموزان ما اجتماعی‌پذیری را فرانگیرند، اتفاقی نخواهد افتاد. گفت: آموزش و پرورش محور توسعه پایدار است و تمام موفقیت جامعه در گرو آموزش و پرورش قوی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از شهرداری‌ها خواست تا حق آموزش و پرورش را ادا کرده و قانون مسئولیت اجتماعی را اجرایی‌سازی کنند.

 مدیریت آموزش و پرورش با مشارکت جمعی و خرد همگانی

وزیری تاکید کرد: مسنولان نگاه دولتی به آموزش و پرورش نداشته؛ بلکه با نگاه مردمی آن را ببینند؛ چراکه آموزش و پرورش باید با مشارکت جمعی و خرد همگانی، مدیریت و چتر انگاره‌های ایرانی‌اسلامی نیز در مدارس گسترانیده شود.

وی تاکید کرد: با توجه به وجود شهرک‌های صنعتی با مشارکت صاحبان کارخانه و صنایع، دو هنرستان جوار صنعت در رشته شیمی و الکترونیک و برق در این شهرستان راه‌اندازی شود.

وزیری با توجه به اعتبارات محدود استانی پیشنهاد داد از خیرین و بنیاد مستضعفان برای اتمام پروژه‌ های شهرستانی کمک بگیرند.

وی افزود: در صورت واگذاری زمین مناسب، ساخت مسکن برای فرهنگیان شهرستان مهدیشهر و حومه با مشارکت صندوق ذخیره فرهنگیان اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان در پایان سخنانش با توجه به دو انتخابات مهم در اسفند سال جاری بر حضور باشکوه جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان در این صحنه در راستای چهار ویژگی مهم مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت تاکید کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.