کد خبر : 20693
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
-

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان مطرح نمود:؛

حل مشکلات حوزه آب روستاهای استان سمنان تا 3 سال آینده

حل مشکلات حوزه آب روستاهای استان سمنان تا 3 سال آینده
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با بیان اینکه تا 3 سال آینده مشکل همه روستاهای استان سمنان در حوزه آب حل می شود، گفت، هیچ روستای مشکل داری در حوزه آبی باقی نخواهد ماند. ؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،مهدی کاشفی در آئین افتتاحیه “جام رسانه ای امید” که با حضور جمعی از مسولان و اصحاب رسانه درسالن شهید بسطامی سپاه استان برگزار شد، با اشاره به اجرای پروژه های آبرسانی در استان، افزود: پروژه آبرسانی به ۵۲ روستا در سال گذشته با ۹۰ درصد پیشرفت تا پایان سال آماده بهره برداری می شود و پروژه آبرسانی به ۲۵۴ روستا با اعتبار ۱۲۴۷ میلیارد تومان که شامل همه روستا های دارای مشکل آبی استان بوده اسفند ماه آغاز می شود.
کاشفی اظهار کرد: طرح سوم مورد همکاری با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) طرح آبخیز تا جالیزاست که این طرح نیز با ۶۸۰ هکتار در حوزه آبخیزداری و ۷۰۰ هکتار آبخیز تا جالیز در حوزه کشاورزی به صورت سه ساله انجام خواهد شد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۸۷۰ کیلومتر از راه های روستایی استان احداث و 2 هزار و 150 کیلومتر آسفالت و روکش می شود، افزود: در حوزه اشتغال 2هزارو 500 شغل در ۳ سال و قرارداد ساخت ۱۰۰ مدرسه با ۷۰۰ کلاس در روستاها تعهد شده که انجام خواهد شد.
وی با اشاره به تعهد طرح احداث ۲۰ مرکز بهداشتی در ۳ سال، ساخت ۲۰ سوله ورزشی در روستاها و انتخاب ۵۰ روستای مولد به منظور رفع مشکل اشتغال، گفت: همه این موارد در دستور کار قرار دارد.
کاشفی با اشاره به انجام ۲۸ پروژه راه و پل روستایی با اعتبار ۹۸ میلیارد ریال، ۲۸۵ پروژه فرهنگی و آموزشی با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال و ۲۰۱ پروژه احداث غسالخانه و سرویس بهداشتی با اعتبار ۱۵۱ میلیارد ریال، اظهار کرد: همه این پروژه ها انجام شده است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان از اجرای ۳۲۴ پروژه عمرانی و ۱۰۶ پروژه امنیت غذایی در سال جاری و سال آینده در استان خبر داد و افزود: درزمینه کمک مومنانه در ۳۶ عرصه به مدت ۳ سال در استان در مجموع ۸۹۱ میلیارد تومان خدمات ارائه شده است.
وی با اشاره به جمع آوری و پرداخت ۸۰۰ میلیون تومان به مردم غزه و530 میلیون تومان به جبهه مقاومت، افزود: از محل تسهیلات تبصره ۱۶ درحوزه تسهیلات مقاومتی سال گذشته به حدود ۲۰۰۰ نفر تسهیلات اشتغال زا پرداخت شد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان افزود: امسال نیز ۳۰۰ میلیارد تسهیلات در راستای اشتغال زایی در استان برنامه ریزی شده که در حال اجرا می باشد.
وی با اشاره به هدف گذاری استان مبنی بر 3 هزار پنل خورشیدی، اظهار کرد: در حوزه نصب پنل های خورشیدی ویژه منازل مسکونی نیز بسیج سازندگی با همکاری گروه های جهادی در سال جاری ۲۱۰ پنل خورشیدی در استان نصب و ۸۰۰ پنل نیز با همکاری کمیته امداد و ۵۰۰ پنل با همکاری بهزیستی در مدت ۲ سال در استان نصب خواهد شد.
کاشفی با اشاره به فعالیت قرارگاه اقتصاد مقاومتی در این سازمان و قطب سازی در شهرستان ها گفت: در هر شهرستان یک قطب اقتصادی به منظور توسعه و اشتغال زایی تعریف شده است و همه اقشار تخصصی بسیج در حوزه رفع موانع تولید، نهادهای دامی، احیای واحدهای راکد، حمایت از تولید و … در طرح های مختلف مشغول فعالیت در حوزه های اقتصاد مقاومتی با رویکرد ایجاد اشتغال، تثبیت اشتغال و مانع زدایی از واحدها می باشند.
وی با بیان اینکه قرارگاه دیگری تحت عنوان قرارگاه محرومیت زدایی در سپاه تشکیل شده که کار آن محرومیت زدایی و خدمات رسانی در حوزه های مختلف می باشد، افزود: 1هزارو300 گروه جهادی در استان در ۱۲ کارگروه تخصصی نظیر بهداشت و درمان، رسانه، جهاد تبیین، زنان و خانواده، فرهنگی، پدافند غیرعامل، کساورزی و دانش بنیان و … مشغول خدمت رسانی می باشند..
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان با اشاره به انجام رزمایش های مختلفی با عناوین مختلف در ۳ سال گذشته به منظور خدمت رسانی در استان تصریح کرد: ۵ رزمایش جهادی در قالب ۴۱۰ اعزام برادران و ۲۳۷ گروه جهادی خواهران به مناطق محروم از اقدامات انجام شده در سال جاری است.
وی با بیان اینکه در ۵ قالب فعالیت های عمرانی سازمان بسیج سازندگی در 5 قالب انجام می شود، گفت: در سال جاری کارهای عمرانی در17 عرصه انجام شده است.
کاشفی با اشاره به انجام طرح ۱۹۰ واحدی مسکن معسرین با همکاری کمیته امداد، اظهار کرد:۸۰ واحد مسکن مددجویان بهزیستی، ۴۲ واحد مرمت مسکن نیازمندان، نهضت ملی مسکن با ۹۶۸ واحد در شهر سمنان و ۹۲۸ واحد شاهرود و ۲۰۰ واحد در شهمیرزاد، ۴ مورد مرمت گلزار های شهدا، 5هزار رول ایزوگام رایگان مسکن محرومین و …. از مهمترین طرح های عمرانی اجرا شده و در دست اقدام در سال جاری بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.