کد خبر : 739
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
-

پنج طرح آبخیزداری شاهرود کلنگ زنی و افتتاح شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود از کلنگ زنی و افتتاح پنج طرح آبخیزداری این شهرستان طی هفته دولت خبر داد و گفت: برای این طرح‌ها بالغ‌بر پنج میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،محمد رضا کشاورزیان ضمن بیان اینکه طی هفته دولت امسال  پنج طرح آبخیزداری شاهرود کلنگ

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود از کلنگ زنی و افتتاح پنج طرح آبخیزداری این شهرستان طی هفته دولت خبر داد و گفت: برای این طرح‌ها بالغ‌بر پنج میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،محمد رضا کشاورزیان ضمن بیان اینکه طی هفته دولت امسال  پنج طرح آبخیزداری شاهرود کلنگ زنی و افتتاح شده است، ابراز داشت: با توجه به نقش و اهمیت آبخیزداری در مهار سیلاب  برای اجرای این طرح‌ها بالغ‌بر پنج میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی بابیان اینکه طرح‌های آبخیزداری دو مورد در دهملا، دو طرح در سورخان و یک مورد در ابر انجام‌شده است، افزود: اجرای این قبیل طرح‌ها ضمن تغذیه سفره های آب زیرزمینی به کنترل رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک نیز کمک می‌کند لذا اجرای این طرح‌ها در منابع طبیعی شاهرود با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود بابیان اینکه درمجموع اعتبارات امسال ۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های آبخیزداری استان سمنان اختصاص‌یافته است، ابراز داشت: این امر ظرفیت ویژه‌ای برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در مناطق حساس شهرستان است.

کشاورزیان ضمن بیان اینکه شاهرود دارای بیشترین حوزه آبخیز با دو هزار و ۲۵۵ هزار هکتار و بیشترین حوزه سیل‌خیز با ۷۴۸ هزار هکتار است، تصریح کرد: طرح‌های آبخیزداری در این مناطق می‌تواند در کاهش سرعت سیلاب و خسارت ناشی از جریان سیل به شهرها، روستاها و زیرساخت‌هایی منطقه موثر باشد.

وی افزود: سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۱۰ بند سنگ وملات و دو بند خاکی و سه مورد گابیون در حوزه‌های آبخیز سورخان، ابر، میغان، دهملا صورت گرفت که امروز شاهد افتتاح برخی از آن‌ها در هفته دولت بودیم و امیدواریم این طرح‌ها ضمن جلوگیری از هدر رفت آب بتواند به احیای دوباره زمین کمک کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.