کد خبر : 21060
تاریخ انتشار : جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
-

رییس سازمان حفاظت محیط زیست:؛

آیین نامه تجارت کربن تهیه می شود/ وزارت نیرو به وظایف خود در قبال چاه های غیرمجاز عمل کند

آیین نامه تجارت کربن تهیه می شود/ وزارت نیرو به وظایف خود در قبال چاه های غیرمجاز عمل کند
ندای مردم -رییس سازمان حفاظت محیط زیست: آیین نامه و شیوه نامه تجارت کربن در بستر بورس توسط صندوق ملی و معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تهیه و تدوین می شود.؛

 

 

به گزارش ندای مردم به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست درنشست خبری نمایشگاه مطبوعات و رسانه های ایران بیان کرد: تجارت کربن یک بحث اساسی است و می‌تواند نقش زیادی در کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی داشته باشد.

وی ادامه داد: آخرین نشستی که با سازمان بورس برگزار کردیم و به نتیجه خوبی رسیدیم بر این اساس مقرر شد معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست و صندوق ملی محیط زیست آئین نامه‌ها و شیوه نامه‌ها را تهیه و تدوین کنند تا کار هرچه سریع‌تر انجام شود.

سلاجقه تصریح کرد: بسیاری از پهنه‌ها و دشت‌های کشور در تهران و شهر ری جز دشت‌های ممنوعه هستند بر این اساس وزارت نیرو به وظیفه خود در زمینه چاه‌های غیر مجاز عمل می‌کند.

وی درباره وضعیت چشمه علی در شهر ری گفت: اینکه گفته می‌شود حفاری مترو باعث خشک شدن چشمه علی شد باید از جنبه‌های مختلف بررسی شود.

معاون رییس جمهور افزود: اینکه چشمه‌ای در روند حفاری خشک می‌شود به نوع چشمه بستگی دارد که ممکن است یک سری جریان‌های آبی در این شرایط متوقف شود که اگر قابل ردیابی باشد توسط متخصصان انجام خواهد شد شاید بتوان آن را احیا کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.