کد خبر : 290
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۸:۵۳
-

بیانیه هیأت داوران ششمین جشنواره ملی مطبوعات خلیج فارس

بیانیه ششمین جشنواره ملی مطبوعات خلیج فارس توسط نماینده هیات داوران محمود مختاریان قرائت گردید.به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ، در این بیانیه آمده است : جشنواره های مطبوعاتی اعم از ملی، منطقه ای و محلی رویدادی مبارک است که می تواند

بیانیه ششمین جشنواره ملی مطبوعات خلیج فارس توسط نماینده هیات داوران محمود مختاریان قرائت گردید.
به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ، در این بیانیه آمده است : جشنواره های مطبوعاتی اعم از ملی، منطقه ای و محلی رویدادی مبارک است که می تواند تاثیری چشمگیر در ارتقای سطح روزنامه نگاری کشور باشد.برگزاری ششمین جشنواره ای که مزین به نام خلیج فارس است، اقدامی خجسنه و میمون است که تداوم برگزاری آن می تواند نویدبخش ظهور عرصه های جدیدتر برای ارایه آثار قوی در عرصه رسانه ای کشورباشد.
داوران با بررسی آثار در بخش های مختلف براین باورند کارهای ارایه شده نسبتا قابل قبول بوده است،هرچند انتظار می رفت کمیت و کیفیت آثار ارایه شده فراتر از وضع موجودباشد.
دربخش خبر ضعف استفاده درست از عناصر خبر و به کاربردن پیشینه و تکنیک های خبرنویسی مشهودبود.
دربخش گزارش، ضعف آشکار در انتخاب سوژه و عدم آشنائی با مدل های مختلف گزارش و پرداخت نوشتار، ضربه جدی به فعالیت گزارشگران وارد کرده است.
در بخش سرمقاله و تیتر عدم پرداخت و توجه ویژه به رویدادهای محلی، خبری گرچه مشهود بود اما تلاش های چشمگیری دراین بخش را شاهدبودیم.
دربخش صفحه آرائی، خوشبختانه صفحه آرائی نشریات بسیارخوب بودند، زیبایی و شادابی، نگاه درست به مخاطبان، چینش خوب، استفاده از تصاویر و رنگ دراندازه های مناسب و سفیدخوانی، همه کمک کرده بودن که نشریات جذابیت بصری داشته باشند.
دربخش عکس نیاز به کار زیادی داریم، فراموش نکنیم دربسیاری از نشریات عکس ویترین نشریه است و عکس خوب، هم نشان می دهد هم حرف می زند.
درمجموع، نگاه دقیق تر به سوژه ها و پرداختن عمیق به جزییات، تأکید بیشتر بر سوژه های محلی و بومی، پرهیز از کلی گویی و تطویل کلام و تأکید بر رعایت ایجاز، بیان مستند و به دور از حُب و بُغض مسایل و رعایت تکنیک های عرصه های مختلف روزنامه نگاری، اصولی هستند که رعایت آنها نقش بسزایی در اعتلای سطح آثار خواهدداشت.
هیأت داوران ششمین جشنواره ملی مطبوعات خلیج فارس هرجند احتمال خطاهای سهوی را در بررسی آثار سهوی را در ارزیابی های خود منتفی نمی داند ولی با تمام توان کوشیده است در کمال بی طرفی و تنها با رعایت معیارهای علمی و حرفه ای، آثار برجسته تر را برگزیند بدیهی است معرفی آثار برتر به معنای نادیده گرفتن اعتبار و ارزش سایر آثار نیست. به امید موفقیت روزافزون شما
دکترعلی اکبر قاضی زاده دکترعلیرضا کتابدار دکتر مهرداد خلیلی دکتر محمود مختاریان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.