کد خبر : 17718
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
-

ابراهیم پورتقی ؛

نیم نگاه ؛ به بهانه ۲۷ اردبیهشت روز ارتباطات و روابط عمومی

نیم نگاه ؛ به بهانه ۲۷ اردبیهشت روز ارتباطات و روابط عمومی
ابراهیم پورتقی سیدی روابط عمومی مجموعه ای از اقدامات و تلاش های آگاهانه ، ‏سنجیده و برنامه ریزی شده به منظور جلب مشارکت عمومی و ‏استقراء و کسب تفاهم متقابل بین یک سازمان و گروه های مورد ‏نظر آن سازمان است ؛

روابط عمومی مجموعه ای از اقدامات و تلاش های آگاهانه ، ‏سنجیده و برنامه ریزی شده به منظور جلب مشارکت عمومی و ‏استقراء و کسب تفاهم متقابل بین یک سازمان و گروه های مورد ‏نظر آن سازمان است ، باید پذیرفت که روابط عمومی دانش، فن، ‏هنر و تخصص است که دارای اصول فلسفی خاصی بوده و از ‏انگیزه بالایی برای خدمتگزاری به مردم و جامعه برخوردار ‏است.

آنچه امروز در روابط عمومی شاهد آن هستیم ضعف در ‏استفاده از تکنیک ها و فنون نیست بلکه کیفیت استفاده از آنهاست ‏ پس شایسته است با بهره گیری از فنون و تکنیک های ‏روابط عمومی بتوانیم نسبت به توسعه بخشهای فرهنگی ،هنری ،اقتصادی و اجتماعی که ‏نتیجه داشتن روابط عمومی پویا است تلاش کنیم .

‏ در عصر امروزه کارکردها در حوزه روابط عمومی افزایش یافته و برنامه ریزی برای تمام فعالیت های روابط عمومی یک اصل است که برای فعالان این بخش مهم و ضروری است.

در حال حاضر حوزه روابط عمومی باید با نگاه پژوهش محور، جلب اعتماد و رضایت مندی مخاطبان را در اولویت قرار دهد،البته با پرهیز از نگاه سنتی در فعالیت بخش روابط عمومی نگاه سنتی در این بخش دیگر بازخورد لازم و مناسب ندارد و باید در این حوزه نگاهی نو و خلاقانه داشت.

 

با وجود گسترش شبکه های اجتماعی اخلاق حرفه ای و شفافیت درانعکاس فعالیت وکارها دو اصل ورکن مهم در حوزه روابط عمومی است.

امروز روابط عمومی های نوین از نقاط حساس و مهم دستگاه‌های اجرایی است و باید ضمن رعایت اصل شفافیت و امانت‌داری، پاسخگویی به مردم را اصل بداند.

 

یکی از موارد بسیار مهم تعامل وهمکاری روابط عمومی و رسانه است ،که اگر به این موضوع تو جه نداشته باشد هیچ روابط عمومی، بدون تعامل با رسانه ها به موفقیت نمی رسد.

 

شخصا با توجه به فعالیت در سالیان گذشته در این حوزه معتقدم فعالان حوزه روابط عمومی سربازان جهبه فرهنگی هستند.

در پایان این فرصت را مغتنم شمرده این روز به تمام تلاشگران این عرصه تبریک و خداقوت عرض می نماییم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.