کد خبر : 789
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۹:۲۸
-

افزایش 23 درصدی بازدید گردشگران از جاذبه های استان سمنان

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان سمنان در تیر و مرداد امسال و در مقایسه با سال قبل ٢٣ درصد افزایش یافته است. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا «مهدی جمال» در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان گفت :در این دو ماه ٢٨٩ هزار

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان سمنان در تیر و مرداد امسال و در مقایسه با سال قبل ٢٣ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا «مهدی جمال» در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان گفت :در این دو ماه ٢٨٩ هزار و ٩۴٩ گردشگر از جاذبه‌های استان سمنان بازدید کردند.

وی با اشاره به اقامت ١٢٠ هزار مسافر در استان سمنان در این ایام گفت: میزان بازدید گردشگران خارجی از استان ۴۶ درصد افزایش یافته است.

وی از بازدید یک هزار و ۵٢ گردشگر خارجی از استان سمنان در دو ماهه تیر و مرداد امسال خبر داد و افزود: در این مدت ٨۴ مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان سمنان انجام شد.

جمال با اشاره به افتتاح هشتاد و یکمین اقامتگاه بوم گردی استان سمنان در هفته دولت، گفت: ظرفیت اقامتی این اقامتگاه ها در استان سمنان، یک هزار و ۵٧۵ نفر وظرفیت اقامتی هتل های استان نیز یک هزار و ۵١٧ نفر است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به برگزاری جشنواره ملی عشایر ایل سنگسر در آبان ماه امسال، گفت: این جشنواره بهترین فرصت برای معرفی استان سمنان است.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری سمنان نیز گفت: استان سمنان دارای موقعیت استراتژیک است و خدمات سفر در استان باید دایمی باشد.

«منوچهر فخری» افزود: در ورودی و خروجی شهرها نمایشگاه های دایمی و بستری برای ایجاد انگیزه اقامت مسافران فراهم می کنیم.

وی افزود: استان سمنان گنج پنهان است و این استان دارای پتانسیل های زیادی است.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز در این جلسه در خصوص طرح ساب(سفرهای ارزان و برنامه ریزی شده) گفت: این طرح در مقصد سازی استان سمنان موثر است.

«حمیدرضا دوست محمدی» افزود: در این طرح ، پکیج سفرهای ارزان قیمت یک تا دو روزه به گردشگران ارایه می شود.

فرماندار سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه میزان اقامت مسافران در پنج ماهه نخست امسال و در مقایسه با سال گذشته ۵١ درصد افزایش یافته است، افزود:  در این مدت ٩٣ هزار و ٣٨٢ نفر در مرکز استان اقامت داشتند.

در پایان این جلسه موضوعاتی از جمله تجمیع انتشارات اعضای خدمات سفر در قالب یک پکیج انتشاراتی توسط دبیر ستاد خدمات سفر، جانمایی پایگاههای اطلاع رسانی توسط فرمانداری های شهرستانها و شهرداران شهرها، ساماندهی سرویس های بهداشتی پارکها توسط شهرداریها، فعال بودن کمیته ارزیابی و عملکرد ستاد تسهیلات خدمات سفر در طول ایام سال، رفع نقاط حادثه خیز توسط کمیته حمل و نقل، معرفی مراکز اسکان اضطراری با شماره تماس توسط اداره آموزش و پرورش استان، ساماندهی نمازخانه های بین راهی توسط اداره تبلیغات اسلامی استان سمنان، همکاری اداره اوقاف و امور خیریه استان در ساماندهی و راه اندازی کاروانسراها و سایر بناها به عنوان مصوبات این جلسه اعلام شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.