کد خبر : 1035
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
-

اجرای ٦٠ برنامه فرهنگی و هنری در هفته دفاع مقدس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در در دفاع از سرزمین، گونه‌ها و نگاه تقابلی به آنها رنگ می‌بازد، تصریح کرد: در دفاع از نظام و میهن اسلامی، به گونه‌های قومیتی، عقیدتی، زبانی و حتی سیاسی نگاه تقابلی نمی‌شد و آنانی که دفاع مقدس را رقم زدند نمونه عالی انسجام و اتحاد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در در دفاع از سرزمین، گونه‌ها و نگاه تقابلی به آنها رنگ می‌بازد، تصریح کرد: در دفاع از نظام و میهن اسلامی، به گونه‌های قومیتی، عقیدتی، زبانی و حتی سیاسی نگاه تقابلی نمی‌شد و آنانی که دفاع مقدس را رقم زدند نمونه عالی انسجام و اتحاد بودند.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، فیروز فاضلی، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ٢٧ شهریور) در نشست خبری رؤسای کمیته‌های مختلف هفته دفاع استان گیلان که در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن هفته گرامیداشت دفاع مقدس و تقدیر از مدیران‌کل حاضر در این نشست، گفت: مفاهیم همواره باید واکاوی شود؛ این واکاوی و به‌روز کردن، نشان می‌دهد این مفاهیم پایا و پویا هستند.

وی اظهار کرد: وقتی به ترکیب دفاع مقدس نگاه می‌کنیم عملاً مفهومی است که قابلیت واکاوی دارد یعنی ما می‌توانیم امروز خود را مطابق این گذشته قریب تنظیم کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: آنانی که دفاع مقدس را تجربه کرده‌اند می‌دانند که در دفاع از سرزمین و میهن مقدس اسلامی، آنچه که رنگ می‌بازد گونه‌ها و نگاه تقابلی به آنها است.

فاضلی با بیان اینکه در دفاع از نظام و میهن اسلامی، به گونه‌های قومیتی، عقیدتی، زبانی و حتی سیاسی نگاه تقابلی نمی‌شد، تصریح کرد: یعنی آنانی که دفاع مقدس را رقم زدند نمونه عالی انسجام و اتحاد بودند.

وی ادامه داد: این را برای همیشه تاریخ می‌توان واکاوی کرد و مطمئن باشید که دشمن نیز این واکاوی را انجام می‌دهد و برای همین است که به مقابله ما نمی‌آید.

رئیس کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به عبارتی از «وین والتر دایر» نویسنده شهیر جهان با عنوان «راه کم‌گذر»، اظهار کرد: یک راه پرگذر وجود دارد که همه می‌روند و یک راه کم‌گذر وجود دارد که کسانی که ان راه را طی می‌کنند هنرمندانه عمل می‌کنند.

فاضلی اذعان کرد: پس اگر واژه‌ای با عنوان «هنر شهادت» داریم به خاطر این است که راهی کم‌گذر است و همین‌گونه «جانبازی» نیز نوعی هنر است. در نتیجه وظیفه نهادهایی که با هنر سر و کار دارند خیلی خطیر است چرا که با افرادی در ارتباط هستند که ره‌های کم‌گذر را توصیف می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با بیان اینکه همه ما مطابق قوانین محتوایی‌ای که داریم موظف به حفظ ارزش‌ها هستیم لذا این ارزش‌ها در برنامه‌های طول سال دیده می‌شوند، افزود: مناسبت‌ها در تقویم، عملاً باعث تمرکز روی یک مفهوم می‌شوند.

وی با اشاره به اهم برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در هفته دفاع مقدس امسال، اظهار کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس، ٦٠ برنامه فرهنگی و هنری در سطح استان برگزار می‌شود که اجرای شب شعر در شهرستان‌های آستارا، بندر انزلی، رضوانشهر، ماسال، رشت، لنگرود، صومعه‌سرا و تالش از آن جمله است.

به گفته فاضلی، برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان‌های رشت، آستارا، شفت، رودبار، سیاهکل و صومعه‌سرا، برپایی نمایشگاه عکس در رضوانشهر، فومن، سیاهکل، رودبار، شفت، رشت، تالش، رودسر و ماسال و اکران فیلم در رودبار، شفت، رضوانشهر، سیاهکل، لنگرود و رودسر از دیگر این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به حمایت از اجرای نمایش صحنه‌ای «با زخمی بر شانه‌هایش» به کارگردانی مجید کاظم‌زاده مژدهی در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت، افزود: نمایش خیابانی در شهرستان‌های رشت، شفت، سیاهکل، لنگرود، رودسر و لاهیجان، اجرا می‌شود و نمایشگاه نقاشی در رودبار، شفت، لاهیجان، تالش، صومعه‌سرا و آستارا برپا خواهد شد.

رئیس کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس گیلان، دیدار با خانواده‌های شهدا در تمام شهرستان‌ها، برگزاری محفل ادبی، مسابقه کتابخوانی و چاپ و رونمایی کتاب‌های «مسافران بهشت» و «قطره دریاست» نوشته محمدرضا بینش برهمند و هایده راستگو را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال در استان عنوان کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.