کد خبر : 21559
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
-

شیوع بیماری سالک در سمنان به کمترین میزان در ۲۴ سال گذشته رسید

شیوع بیماری سالک در سمنان به کمترین میزان در ۲۴ سال گذشته رسید
ندای مردم -رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ابتلا به بیماری سالک در مناطق تحت پوشش دانشگاه، سال ۱۴۰۲ به کمترین میزان در ۲۴ سال گذشته رسید و برای اولین بار تک‌رقمی شد.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ، کامران قدس روز شنبه با اشاره به اینکه بیماری سالک در شهرستان دامغان از سال ۱۳۷۸ بروز پیدا کرد و هر ساله تعدادی قابل توجهی از افراد مبتلا می‌شدند، به رسانه ها بیان کرد: تعداد مبتلایان به بیماری سالک در مناطق تحت پوشش دانشگاه در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب یکهزار و ۱۹۶ و ۳۸۵ مورد بود که این آمار در شهرستان دامغان در سال ۱۳۹۹ یکهزار و ۱۲۹ مورد و در سال ۱۴۰۰ ۳۴۷ مورد بود.

وی افزود: با هم‌افزایی و کار بین بخشی دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی از ابتدای سال ۱۴۰۱ کاهش مبتلایان به بیماری سالک در مناطق تحت پوشش دانشگاه به ویژه شهرستان دامغان رقم خورد و این آمار در سال ۱۴۰۱ در مناطق تحت پوشش دانشگاه به ۷۵ و در دامغان به ۵۴ مبتلا رسید که کاهش چشمگیر آمار مبتلایان یکی از دستاوردهای مهم در حوزه سلامت استان سمنان محسوب می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: روند نزولی مبتلایان به بیماری سالک در سال ۱۴۰۲ نیز ادامه داشت، تا جایی که مبتلایان به این بیماری در ۶ شهرستان های استان سمنان ۲۳ بیمار و در دامغان به ۹ بیمار رسید.

وی با تاکید بر اینکه در ۲۴ سال گذشته برای تخستین بار است که آمار مبتلایان به بیماری سالک تک‌رقمی شده است، گفت: سلامت تنها وظیفه این دانشگاه نیست و دیگر سازمان ها و نهادها نیز در آن دخیل و سهیم هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان تاکید کرد: حفظ و ارتقای بیش از پیش این موضوع نیازمند ادامه برنامه ها و حمایت ها است و در صورت غفلت و کوتاهی، به سرعت آمار این بیماری قابل افزایش است.

تشکیل قرارگاه مبارزه با بیماری سالک از اسفند سال ۱۳۹۹ با پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی استان و با دستور استاندار سمنان و به ریاست فرمانداری دامغان شروع به کار کرد و با تشکیل قرارگاه مبارزه با سالک و تقسیم وظایف و اقدام عملیاتی مطلوبی که توسط تمام دستگاه های اجرایی مرتبط، با تزریق منابع مالی مناسب از سوی ستاد بحران کشور و همچنین همکاری و مشارکت خوب مردم این شهرستان، کمترین آمار مبتلایان به این بیماری طی سالیان اخیر به ثبت رسید.

منبع – ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.