کد خبر : 1688
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
-

رشد 83 درصدی شاخص نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی سنگین استان سمنان

‍ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از رشد 83 درصدی شاخص نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی سنگین استان در 6 ماهه اول سالجاری خبر داد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، احسان منصورکیایی افزود :بر اساس بررسی بعمل آمده طی شش ماهه اول سالجاری شاخص نظارت بر عملکرد


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از رشد 83 درصدی شاخص نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی سنگین استان در 6 ماهه اول سالجاری خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، احسان منصورکیایی افزود :بر اساس بررسی بعمل آمده طی شش ماهه اول سالجاری شاخص نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی ناوگان سنگین استان بیش از 83 درصد رشد داشته که این امر بیانگر کنترل دقیق و نظارت مداوم کارشناسان حوزه ایمنی و ترافیک از این مراکز بوده است .
وی با توجه به اینکه یکی از علل مهم و حائز اهمیت حوادث جاده ای وجود نقص فنی و عدم ایمنی ناوگان برون شهری است خاطرنشان کرد: مراكز معاينه فني خودرو هاي سنگين به منظور دستيابي به اهداف ارتقاء ایمنی تردد، حفظ محیط زیست از آلودگی ،کاهش ترافیک ناشي از نقص فني خودرو در جاده هادر بخش حمل و نقل عمومي فعالیت می نمایند.
منصورکیایی با اشاره به اینکه در استان سمنان سه مرکز معاینه فنی سنگین در شهرستانهای سمنان ، شاهرود و گرمسار فعال بوده و مراحل ساخت مرکز معاینه فنی سنگین شهرستان دامغان توسط بخش خصوصی در حال انجام است ، گفت : طی شش ماهه اول سالجاری 14659 مورد مراجعه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6درصد رشد داشته است .
وی با اشاره به اینکه بر اساس ارزیابی های انجام شده ، استان سمنان رتبه پنجم کشور را در حوزه نظارت بر عملکردمراکز معاینه فنی داراست ، افزود : 67 درصد ناوگان مراجعه کننده به این مراکز در مرحله اول موفق به اخذ تاییدیه های فنی شده اند.
منصورکیایی در پایان گفت : تمامی عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی بصورت آنلاین و مکانیزه انجام گرفته و نظارت بر چگونگی عملکرد این مراکز نیز به صورت مستمر توسط کارشناسان اداره کل کنترل می گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.