کد خبر : 352
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
-

در نشست هماهنگی برپایی جشن ایثاگران تاکید شد؛ احترام به ایثاگران یک تکلیف انسانی است

نشست هماهنگی برپایی جشن ایثارگران سال ٩٨ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور محمدمهدی احمدی، همایون امیرزاده، حسین سیفی و جمعی از نمایندگان معاونت‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران برگزار شد. به گزارش روابط عمومی دفتر امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این نشست محمد مهدی احمدیرئیس حوزه

نشست هماهنگی برپایی جشن ایثارگران سال ٩٨ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور محمدمهدی احمدی، همایون امیرزاده، حسین سیفی و جمعی از نمایندگان معاونت‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این نشست محمد مهدی احمدیرئیس حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی با بیان اینکه این سنت حسنه در روز ۲۶مردادماه همزمان با ورود آزادگان به کشور برگزار می‌شود، اظهار داشت: باید سعی کنیم این جشن هرسال با کیفیت بالاتری برگزار شود.

وی ادامه داد: تکالیف انسان‌های به دو دسته تقسیم می‌شود، به عنوان مثال یکی از وظایف ما در این وزارتخانه تکالیف اداری است و براساس اقتضائات باید آنها را انجام دهیم، اما در نقطه مقابل یکسری تکالیف انسانی است که خارج از هرنوع دین و مذهب باید آن را انجام داد، مثلا قدرشناسی از انسان‌هایی که در جامعه مفید بوده‌اند یکی از تکالیف انسانی است که ایثارگران شامل آن می‌شوند.

رئیس حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید کرد: این قشر بزرگترین سرمایه انسانی یعنی جان خود را برای حفظ وطن به میدان نبرد بردند که برخی از آنها به شهادت و برخی جانباز، آزاده و ایثاگر شدند. وقتی مجموعه‌ای از انسان‌ها این چنین به صحنه می‌آیند نشان می‌دهد که آنها به وظیفه خود عمل کرده‌اند و ما نیز باید تکلیف خود را نسبت به آنها انجام دهیم.

احمدی یادآور شد: هر حوزه‌ای باید از ظرفیت خود استفاده کند تا بهترین فضا را برای این قشر فراهم کنیم.

در ادامه این نشست محمدرضا سوقندی مشاور وزیر در امور ایثارگران با اشاره به اینکه از سال ۹۲ هرساله جشنی با حضور ایثارگران ستاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شده است، گفت: این جشن پیش از این در روز میلاد حضرت عباس(ع( برگزار شده اما چند سالی است که در تاریخ ٢٦مردادماه همزمان با ورود آزادگان به کشور برگزار می‌شود.

مشاور وزیر در امور ایثارگران افزود: جشن ایثار امسال با دهه امامت و ولایت همزمان شده است و باید از این فرصت بهره لازم را ببریم. امسال خواستاریم سازمان‌های تابعه و اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استانی نیز به صورت جداگانه این جشن را مانند حوزه ستادی برگزار کنند.

وی افزود: سامانه جامع ایثارگران در این ایام به روز رسانی خواهد شد، همچنین برای وام به ایثاگران با صندوق قرض الحسنه رسالت تفاهم‌نامه‌هایی صورت گرفته است و تلاش براین است که امتیاز وزارت‌خانه را در این صندوق بالا ببریم تا بتوانیم وام و ‌تسهیلات را برای ایثاگران فراهم کنیم.

مشاور وزیر در امور ایثارگران بیان کرد: میز خدمت ایثاگران نیز در روز جشن ایجاد می‌شود و ایثاگران می‌توانند مشکلات خود را به صورت مستقیم بازگو کنند.

وی اضافه کرد: در روز جشن ایثاگران پوستر «یادواره شهدا» و کتاب «آمار ایثاگران» نیز رونمایی خواهد شد.

در بخش دیگر این نشست همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این روز با ارائه هدیه‌ا‌ی کوچک از خدمات ایثارگران تقدیر می‌شود، به نظر می‌رسد این مبلغ نمی‌تواند بخش بزرگی از مشکلات این قشر را حل کند، از این رو ایجاد یک پویش ایثاگران می‌تواند روحیه ایثار را بیشتر ترویج دهد.

وی تصریح کرد: می‌توان هدیه‌ ایثارگران را با عنوان این پویش با هدف کمک به سیل زدگان، بازماندگان از تحصیل و… اهدا کرد.

گفتنی است نمایندگان ایثارگران در معاونت‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نظرات خود را ارائه کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.