کد خبر : 1825
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
-

گنبد خشتی دامغان مرمت شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان گفت: گنبد خشتی دامغان مرمت شد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، مهدی قاسمی امروز و در گفت و گویی افزود: عملیات مرمت و ساماندهی گنبد خشتی دامغان با صرف اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال در سالجاری و با انجام آواربرداری و استحکام

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان گفت: گنبد خشتی دامغان مرمت شد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، مهدی قاسمی امروز و در گفت و گویی افزود: عملیات مرمت و ساماندهی گنبد خشتی دامغان با صرف اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال در سالجاری و با انجام آواربرداری و استحکام بخشی بنا آغاز و با اجرای کاهگل و سیمگل نما به پایان رسید.

وی گفت: پی گردی بنا، کف سازی آجری و دفع آب های سطحی، دوخت و دوز ترک ها در بقایای گنبد و بازپیرایی از دیگر اقداماتی است که در راستای مرمت گنبد خشتی دامغان انجام شده است. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان با اشاره به تهیه پرونده ثبت گنبد خشتی دامغان در فهرست ملی، افزود: این بنا در شرف ثبت در فهرست آثار ملی است.

گنبد خشتی در جنوب دامغان واقع شده و متعلق به دوره ایلخانیان است. این گنبد  بنای کوچکی از خشت، چینه و گل و دارای اندود کاهگل برای حفاظت از بنا است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.