کد خبر : 2655
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
-

توسعه زیرساخت‌های ترویج کتابخوانی در استان مازندران

مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های عمومی استان جهت ایجاد همگرایی بیشتر در فعالیت های کتاب محور با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. به گزارش عباس زارع، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران صبح امروز با حضور در دفتر مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با آرزو ولیپور در خصوص ایجاد همگرایی بیشتر

توسعه زیرساخت های ترویج کتابخوانی در استان مازندران

مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های عمومی استان جهت ایجاد همگرایی بیشتر در فعالیت های کتاب محور با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش عباس زارع، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران صبح امروز با حضور در دفتر مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با آرزو ولیپور در خصوص ایجاد همگرایی بیشتر در فعالیت های کتاب محور، دیدار و گفتگو کرد.

زارع در این دیدار با اشاره به برگزاری طرح هایی همچون پایتخت کتاب ایران، جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و لیگ کتابخوانی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود، اظهار داشت: مشارکت فعال کتابخانه های عمومی استان و کتابداران در این فعالیت ها سبب کسب افتخارات بسیاری در سطح ملی شده است که مسلماً با استعدادهای موجود، در سال های بعد هم تکرار خواهد شد.

وی افزود: اقدامات ترویج کتابخوانی در کتابخانه های عمومی استان قابل تحسین است و فرصت های مطالعاتی فراوانی را در جامعه بوجود می آورد و برای همه مدیران فرهنگی که شاخص های فرهنگی را دنبال می کنند، نتایج مثبت این برنامه ها محسوس و مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر ضرورت مشارکت همه اهالی فرهنگ در فعالیت های ترویج کتابخوانی، اذعان داشت: هر چند مدیریت کتابخانه های عمومی تلاش وافری برای استفاده از ظرفیت های مختلف فرهنگی در استان داشته اما می توان ظرفیت های بیشتری را هم فعال کرد که بتوانیم این رسالت فرهنگی را به خوبی پیش ببریم.

آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هم در این نشست با بیان اینکه همواره به دنبال خدمات ماندگار و درخشان فرهنگی در استان بوده ایم و با کمک کتابداران، افتخارات فراوانی هم کسب کرده ایم، اظهار داشت: کتاب را می توان مهمترین عنصر فرهنگ نام نهاد و خوشحالیم که توفیق خدمت در این عرصه را یافته ایم.

وی افزود: نقش کتابداران و کتابخانه های عمومی در کسب رتبه ملی در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و لیگ کتابخوانی، محوری و بسیار موثر بوده است و امیدواریم با هماهنگی همه ارکان فرهنگی استان، عنوان پایتختی کتاب را هم در سال های آینده به دست آوریم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هم با تاکید بر ضرورت بسیج همه اهالی فرهنگ مازندران برای توسعه زیرساخت های کتابخانه ای و ترویج کتابخوانی، گفت: ارتباط موثرتر کارشناسان دو مجموعه برای برنامه ریزی های دقیق تر در راستای اهداف متعالی مشخص، بسیار ضروری است و می توان آینده ای روشن تر را متصور بود.

گفتنی است در این جلسه، سید احسان موسوی تاکامی، معاون اداری و مالی و مرضیه فلاح، معاون امور کتابخانه ها و همکاری های اداره کل کتابخانه های عمومی و معصومه فرجی، سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم حاضر بودند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.