کد خبر : 2937
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
-

قوه قضاییه باید گوش شنوایی برای جامعه باشد

سلامت،مقابله با مفاسد اقتصادی و تڪریم مراجعان به دستگاه قضائی سه اولویت اصلی دادگستری ڪرمان است . به گزارش پایگاه خبری ڪارنامه فردا ،رئیس ڪل دادگستری استان ڪرمان گفت: سه مولفه سلامت دستگاه قضائی،مقابله با مفاسد اقتصادی وحفظ شان و جایگاه قاضی و تڪریم ارباب رجوع به عنوان سه اولویت اصلی تحول در دستگاه قضایی

سلامت،مقابله با مفاسد اقتصادی و تڪریم مراجعان به دستگاه قضائی سه اولویت اصلی دادگستری ڪرمان است .

به گزارش پایگاه خبری ڪارنامه فردا ،رئیس ڪل دادگستری استان ڪرمان گفت: سه مولفه سلامت دستگاه قضائی،مقابله با مفاسد اقتصادی وحفظ شان و جایگاه قاضی و تڪریم ارباب رجوع به عنوان سه اولویت اصلی تحول در دستگاه قضایی از طرف ریاست معظم قوه قضائیه بطور جدی دنبال می شود ڪه خوشبختانه بااقبال عموم مردم همراه شده است.
یدالله موحد صبح امروز در آئین تودیع و معارفه دادستان شهربابڪ اظهار داشت: قوه قضاییه باید گوش شنوایی برای جامعه باشد و برای تحقق این امر مهم دادستانی ها به عنوان پیشانی دستگاه قضا نقش برجسته ای دارند.

موحد با تاڪید بر اینڪه نباید اجازه داد وجهه دستگاه قضایی خدشه دار گردد،گفت:یڪی از برنامه های مهم دشمنان ومعاندین نظام هموراه تضعیف دستگاه قضائی ڪشور بوده است زیرا آنان می دانند ڪه یڪ قوه قضائیه مقتدر است ڪه می تواند با ظلم،فساد و بی عدالتی مبارزه ڪند.

رئیس ڪل دادگستری استان ڪرمان بیان ڪرد:اقتدار دستگاه قضائی موجب تقویت و پایداری امنیت در جامعه می شود .

رئیس ڪل دادگستری استان ڪرمان تاڪید ڪرد:مدیران قضائی و مسئولان باید توجه ویژه ای به موضوع تامین امنیت، حمایت از رونق تولید و مسائل زیست محیطی داشته باشند.

وی با اشاره به اینڪه منصب قضا جایگاه و منزلت رفیعی دارد،افزود: تصدی مناصب قضایی در تمامی شرایط سخت دشوار و طاقت فرسا و در عین حال خطیر و حساس می‌باشد واجرای عدالت برڪات بی شماری عائد جامعه اسلامی می نماید.

موحد با تاڪید بر اینڪه عدالت قضایی اڪثر مشڪلات جامعه ما و هر جامعه ای را مرتفع می نماید، بیان داشت: گرفتاری های جامعه ڪه ناشی از طغیانگر ی ، تعدی و تعرض به حقوق افراد و حقوق عمومی ڪه ناشی از زیاده طلبی و خودخواهی است فقط با ڪارآمدی دستگاه قضایی فیصله می یابد.

رئیس شورای قضائی استان ڪرمان گفت:اگر بخواهیم جامعه ای عاری از فساد و تبعیض داشته باشیم یڪی از لوازم دستیابی به این وضعیت مطلوب تلاش برای ارتقائ دستگاه قضایی و ڪارآمدی آن است.

وی افزود:همه باید باور ڪنیم ڪه این ظر فیت و استعداد در قوه قضائیه وجود دارد ڪه با همڪاری سایر ارڪانهای حاڪمیت سلامت جامعه را تضمین می نماید هر چند ڪه مسیری دشوار و طولانی را باید طی ڪرد ولی قابل وصول و در دسترس است.

وی عنوان ڪرد:قاطبه قضات ڪشور پر تلاش ،مبتڪر و حقیقتا خستگی ناپذیرند و مدیریت ڪلان قوه قضاییه مصمم است با بهره گیری از توان عظیم قضایی ڪشور گام های بلندی را به سمت ڪارآمدی و ارتقاء مطلوب این دستگاه بردارد تا این دستگاه عظیم بتواند به نحو احسن به وظایف خطیر و مهم خودش عمل ڪند و بر اساس منشور گام دوم انقلاب رو به جلو و با شتاب لازم حرڪت نماید.

موحد تاڪید ڪرد:سلامت قوه قضاییه و سالم سازی محیط دستگاه قضایی ،مقابله با مفاسد در ساختارهای اقتصادی و پولی ڪشور ،توجه به ڪرامت مراجعان به دستگاه قضایی وصیانت از عزت و شئونات همڪاران قضایی و اداری در صدر اولیت های قوه قضائیه و دادگستری استان ڪرمان می باشد.

وی تصریح ڪرد:نفوذ منزلت قضات و ڪارڪنان دستگاه قضایی نبایستی آسیب ببیند و قضات شجاع و بی باڪ و عادل باید بتوانند در فضایی امن و بی حاشیه و مقتدرانه به وظیفه الهی خود عمل ڪنند و حامی ستمدیدگان باشند و دست متجاوزان را از حقوق عمومی ڪوتاه نمایند.

این مقام ارشد قضائی در استان ڪرمان بیان ڪرد:دادسرا یڪی از ارڪان مهم سازمان قضایی ڪشور است و ماموریت های سنگین و با اهمیتی دارد مایه مباهات است ڪه دادستان ها با همه محدودیت و موانع موفق شدند به مسئولیت های خطیر خود جامعه عمل بپوشانند.

وی در پایان ضمن تشڪر از زحمات و خدمات دوساله آقای شهسواری دادستان سابق شهربابڪ ،آقای مظفری دادستان جدید شهرستان شهربابڪ را از قضات خوش نام، باسواد، مومن ومتعهد به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی برشمرد و برای این بزرگواران آرزوی موفقیت در ڪار و خدمت به مردم نمود .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.