کد خبر : 3067
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
-

پراکندگی قوانین از چالش های فراروی دستگاه قضایی است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: از هم گسستگی و تشتت قوانین حوزه قضا، یکی از چالش های بزرگ فراروی دستگاه قضایی در مسیر اجرای عدالت است. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،یدالله موحد در نشست هم اندیشی قضاوت در پرتو تنقیح قوانین و مقررات افزود: در اختیار داشتن قوانین روشن، گویا و کاملا شفاف

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: از هم گسستگی و تشتت قوانین حوزه قضا، یکی از چالش های بزرگ فراروی دستگاه قضایی در مسیر اجرای عدالت است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،یدالله موحد در نشست هم اندیشی قضاوت در پرتو تنقیح قوانین و مقررات افزود: در اختیار داشتن قوانین روشن، گویا و کاملا شفاف یکی از آمال قضات در زمان تصدی امر قضا است تا بر اساس آن بتوانند به دعاوی، اختلافات و جرائم رسیدگی کرده و حکم عادلانه و قانونی را صادر کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر تدوین و جمع بندی قوانین روشن، گویا و کاملا شفاف گام های خوبی در کشور برداشته شده و می طلبد که گام های بلندتری در این راستا برداشته شود تا بتوانیم کشور را در این زمینه به پیش ببریم.

مقام عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به اینکه تورم قانون و قانوگذاری مشکلاتی را در روند رسیدگی به پرونده ها ایجاد می کند، گت: در بسیاری از زمینه‌ها کسری قانون نداریم بلکه مشکل موجود، تعدد قانون است و در کنار این موضوع قوانینی وجود دارند که می‌توانند حسب مورد مبهم و کلی باشند و یا با قوانین دیگر در تعارض باشند که مشخص نیست این قوانین مصوب، کدام یک از قوانین قبلی را نقض کرده‌اند و کدام را نکرده‌اند.

موحد اظهارداشت: یکی از مهمترین نقش‌هایی که مسئول تقنین در کشور بر عهده دارند این است که از قوانین موجود رفع ابهام کرده و تعارضات قانونی را حذف کنند و مشخصا بگوید که قانون موجود چه قوانینی را نسخ کرده و اگر این قانون موجود معتبر است قوانینی که نسخ شده کدام است و در نهایت قانون صریح حاکم بر موضوع را تعیین کنند.

وی عنوان کرد: انتظار می رود کارهای انجام شده در راستای تنقیح قوانین تداوم یافته و تا رسیدن به مطلوب ترین شکل ممکن، ادامه یابد.

نشست هم اندیشی قضاوت در پرتو تنقیح قوانین و مقررات با حضور معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری در محل دادگستری کل استان کرمان برگزار شد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.