کد خبر : 3346
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴
-

شركت بیش از ۲۰۰ دهيار در آزمون‌ مکاتبه ای ویژه دهیاران براي اولين بار در استان سمنان

به گزارش پايگاه خبري كارنامه فردا، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان در دوره آموزشی ویژه هیئت تطبیق مصوبات شورای اسلامی روستاهای استان سمنان گفت: برای اولین بار در استان بیش از ۲۰۰ نفر از دهیاران در آزمون‌ مکاتبه ای ویژه دهیاران شرکت کردند. مهدي صميميان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از

به گزارش پايگاه خبري كارنامه فردا، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان در دوره آموزشی ویژه هیئت تطبیق مصوبات شورای اسلامی روستاهای استان سمنان گفت: برای اولین بار در استان بیش از ۲۰۰ نفر از دهیاران در آزمون‌ مکاتبه ای ویژه دهیاران شرکت کردند.

مهدي صميميان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۸۴ ساعت دوره آموزشی ویژه دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها در قالب قوانین و مقررات، آشنایی با وظایف شوراها و … برگزار شده است.

وي افزود: استان سمنان دارای ۵۴۹ روستا و آبادی است که از این‌ تعداد ۳۰۸ روستا دارای شورای اسلامی و ۲۵۷ روستا دارای دهیاری هستند.. همچنين ۹۵۸ نفر عضو شوراهای اسلامی روستاهای استان هستند که از این ‌تعداد ۳۰ نفر را بانوان تشکیل داده اند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان در ادامه بيان كرد: بالغ بر ۴۹ درصد از اعضای شوراهای اسلامی روستاهای استان دارای سواد خواندن و نوشتن و زیر دیپلم، ۲۸.۵ درصد دیپلم، ۵.۵ درصد فوق دیپلم، ۱۴ درصد لیسانس و ۲.۵ درصد فوق لیسانس و ۴ نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

وي عنوان داشت: ۵۳۰‌ جلسه توسط شورای اسلامی روستاهای استان در ۳ ماهه سال ۹۷ برگزار شده و بالغ بر ۲۷۳۲ مصوبه داشته اند و ۲۱۳ مصوبه نیز برای بررسی مجدد به شورای اسلامی روستاها عودت داده شده است.

شايان ذكر است، در پايان اين دوره آموزشي، اعضای شورای اسلامی روستاهای استان سمنان از صمیمیان، مدیرکل دفتر ‌امور روستایی و شوراها استانداری سمنان با اهدا لوح سپاس توسط دکتر ‌فخری، معاون‌ هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان، تقدیر و قدردانی نمودند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.