کد خبر : 3953
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱
-

27 هزارنفر از خدمات بهزیستی سمنان بهره مند می شوند

مدیر کل بهزیستی استان دردیدار با دادستان سمنان گفت :170 خدمات در قالب 5 معاونت و با بیش 300 پرسنل در 8 شهرستان استان در حال ارائه خدمات به 27 هزار نفر جامعه هدف در سال می‌باشد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،علیرضاایزدپورافزود :انجام مشاوره های تخصصی ژنتیک و غربالگری ژنتیک در جهت کاهش معلولیتهای

مدیر کل بهزیستی استان دردیدار با دادستان سمنان گفت :170 خدمات در قالب 5 معاونت و با بیش 300 پرسنل در 8 شهرستان استان در حال ارائه خدمات به 27 هزار نفر جامعه هدف در سال می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،علیرضاایزدپورافزود :انجام مشاوره های تخصصی ژنتیک و غربالگری ژنتیک در جهت کاهش معلولیتهای ناشی از ژنتیک قبل  از ازدواج و تولد تا نگهداری سالمندان و ارائه خدمات حمایتی ومراقبتی در 4 حوزه تخصصی صورت می گیرد.

وی افزود: بهزیستی استان در معاونت پیشگیری تنها در طرح غربالگری بینایی در سال گذشته 25 هزار کودک را مورد سنجش و ارزیابی و 180 هزار نفر را در قالب طرح‌های پیشگیرانه بصورت عام مورد آموزش و تحت حمایت قرار داده است.

ایزدپور با بیان اینکه در حال حاضر 25 مرکز مشاوره خانواده و ژنتیک تحت نظارت معاونت توانبخشی فعالیت دارند، افزود:این افراد در 40 مرکز روزانه، شبانه‌روزی، کارگاه‌های حرفه‌آموزی و… خدمات دریافت می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان در ادامه خاطرنشان کرد:در حال حاضر حدود 1800 نفر در معاونت اجتماعی این اداره کل مستمری دریافت می‌کنند

وی ابراز داشت : 10 کلینیک مددکاری، 135 مهد کودک با جامعه آماری 6 هزار کودک، 10 مرکز شبانه‌روزی فرزندان، اورژانس اجتماعی و خط 123 تحت نظارت معاونت اجتماعی فعالیت دارند .

ایزد پور در ادامه گفت : یک هزار و 500 زن سرپرست خانوار تحت پوشش این معاونت خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

وی برنامه ریزی ، اجرا و پیگیری در بحث آسیب های اجتماعی مربوط به یک تیم تخصصی دانست که سازمان بهزیستی تنها یک عضو در این تیم بوده و برای مقابله و کاهش آسیب ها نیاز به همکاری بیش از پیش دارد.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان در پایان اظهار داشت: اداره کل بهزیستی استان سمنان با پذیرش محوریت مددکارانه و فرآیند مددکاری همواره در تلاش است تا حد توان خدمات مطلوبی را به جامعه هدف ارائه نماید.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان کسب عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی در سه سال متوالی، رتبه دوم کشوری بین 31 استان در نظرسنجی رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع، دستگاه برتر در گسترش و ترویج نماز در سال 97 و دستگاه موفق در امر ایجاد اشتغال را از موفقیت‌های این اداره کل اعلام کرد.

ایزدپور افزود: کسب رتبه دوم کشوری در بین 31 استان در جلب رضایت ارباب رجوع توسط اداره کل بهزیستی استان سمنان، نشان از آن دارد که سامان‌دهی و سیاست‌گذاری در ارائه خدمات به سمت رضایتمندی پیش رفته است.

وی گفت: شاکله سازمان بهزیستی به عنوان یکی از سازمان‌های حمایتی مبتنی بر خدمت‌رسانی به محرومین است و این نشان از پیشرو بودن این سازمان در امر میز خدمت دانست .

وی افزود: اداره کل بهزیستی استان سمنان با پذیرش محوریت مددکارانه و فرآیند مددکاری همواره در تلاش است تا حد توان خدمات مطلوبی را به جامعه هدف ارائه نماید.

ایزدپور تصریح کرد: میز خدمت در سازمان بهزیستی کشور با توجه به نوع نیازهای جامعه هدف برنامه‌ریزی و تشکیل شده و مرکز پذیرش و هماهنگی به عنوان یکی از مهم ترین و نوک پیکان این امر توانسته است در چند سال اخیر در پاسخگویی به مکاتبات و مراجعین حضوری در حد توان، طبق دستورالعمل‌ها و قوانین خدمات شایسته ی را ارائه نماید.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان، در خصوص وضعیت استان در حوزه سالمندی نیز گفت: جهان، ایران و استان سمنان مواجه با پدیده سالمندی است و این موضوع یک آسیب تلقی نمی‌شود.

ایزدپور ادامه داد: مواجه شدن با پدیده سالمندی نشان از وضعیت خوب در زمینه بهداشت و درمان و به تبع آن افزایش امید به زندگی در جامعه است.

وی افزود: براساس سرشماری سال 1395، حدود 9.3 درصد جمعیت کشور و بیش از 70 هزار نفر و حدود 10 درصد جمعیت استان سمنان را جمعیت سالمندی تشکیل می‌دهد.

به گفته وی، برای رسیدگی به حوزه سالمندان در کشور شورای ملی ساماندهی سالمندان به ریاست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دبیری سازمان بهزیستی تشکیل شده و در استان نیز این شورا به ریاست استاندار و دبیری اداره کل بهزیستی استان شکل گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان ابراز داشت: تا 30 سال آینده بر جمعیت سالمندان افزوده می‌شود و از هم اکنون باید برای این قشر در بخش‌های مختلف مانند اوقات فراغت، نشاط و حضور در جامعه برنامه‌ریزی کرد.

درادامه دادستان استان سمنان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاشهای اداره کل بهزیستی ، پیگیری و اقدام در مسائل اجتماعی نباید بر روی کاغذ باشد و خدمات مطلوب و سازنده مستلزم تعامل و همکاری عنوان کرد .

ابراهیمی بیان داشت : در خدمات ملاک باید قانون و مردم باشد تا بتوان به نتیجه رضایتمندی آحاد جامعه رسید و یکی از ارکان خدمت دغدغه داشتن در امر خدمتگزاری است و باید در این امر تلاش و همت بیش از پیش داشت .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.