کد خبر : 3949
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱
-

5 اثرتاریخی منقول از استان سمنان ثبت ملی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: پنج اثرتاریخی منقول از استان سمنان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،مهدی جمال امروز در گفت و گویی افزود: پس از بررسی اسناد و مدارک، پرونده های این آثار که در دفتر ثبت و حریم اداره ‌کل تهیه و تدوین شده بود،  واجد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: پنج اثرتاریخی منقول از استان سمنان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،مهدی جمال امروز در گفت و گویی افزود: پس از بررسی اسناد و مدارک، پرونده های این آثار که در دفتر ثبت و حریم اداره ‌کل تهیه و تدوین شده بود،  واجد ارزش تاریخی شناخته شد و در جلسه کمیته ثبت ملی آثار منقول کشور با تایید و تصویب اعضای شورای عالی ثبت در فهرست میراث ملی ثبت شد.

وی گفت: این آثار شامل: منبر چوبی امامزاده عبدالله روستای جوین، وقفنامه عمید الملک سمنانی،صندوق چوبی امامزاده تاج الدین روستای پرور، جام سه پایه سفالی و ظرف دوقلوی ادویه دان تپه محوطه باستانی روستای خرند شهرستان مهدیشهر می باشند.

جمال افزود: آثار ثبت شده مربوط به دوره های ایلخانی، تیموری و عصر آهن می باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: تعداد آثار تاریخی منقول ثبت شده استان با این 5 اثر به 33 اثر افزایش می یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.