کد خبر : 4388
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
-

فعالیت ۲۵۸ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان سمنان

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان  از فعالیت ۲۵۸ کانون فرهنگی هنری با بیش از ٢١ هزار عضو در استان سمنان خبرداد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،حجت الاسلام سید علی موسوی با اشاره به ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کشور گفت: هدف از تاسیس این کانون ها،

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان  از فعالیت ۲۵۸ کانون فرهنگی هنری با بیش از ٢١ هزار عضو در استان سمنان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،حجت الاسلام سید علی موسوی با اشاره به ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کشور گفت: هدف از تاسیس این کانون ها، احیای نقش واقعی فرهنگی، آموزشی، هنری و تبلیغی مساجد، تربیت و رشد نیرو‌های متعهد، انقلابی و کارآمد در حوزه فرهنگ و هنر، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهر‌ها و روستا‌های کشور، مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان، جذب کودکان و نوجوانان به مساجد و نیز برنامه ریزی برای نگهداری کودکان و نوجوانان در مساجد است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد طبق اصول و سیاست‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور تنظیم و اجرایی شده اظهار داشت: حضور مردم در مساجد با تخصص‌ها و توانایی‌های مختلف فرصت بسیار مغتنمی است که کادر مدیریتی کانون می‌تواند برایش برنامه ریزی کند و از ظرفیت آن استفاده کند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری با توجه به انجام شدن آن توسط نیرو‌های خودجوش مردمی دارای صرفه اقتصادی و تاثیرگذاری بیشتر وماندگارتر در مخاطب است که به چابکسازی، آماده سازی و خلاق سازی نیرو‌های مردمی کمک می‌کند.

وی فعالیت‌های بدون برنامه و بدون در نظر گرفتن شرایط زمان، مکان و به دور از خلاقیت و استاندارد را تأثیرگذار ندانست و افزود: این قبیل برنامه ها منابع را هدر می‌دهد و حتی ممکن است نتایج معکوس نیز داشته باشد بنابراین اگر ما بخواهیم یک کانون زنده و فعال را داشته باشیم و تأثیرگذاری آن را مشاهده کنیم باید با برنامه ریزی و فکر ساختار آن را پی ریزی کنیم.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با تاکید بر اینکه بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ها نیازمند هزینه و اعتبار نیست بلکه احتیاج به فکر و اندیشه و مشارکت و خلاقیت دارد ادامه داد: اصلی‌ترین وظیفه کانون‌های مساجد جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و تربیت دینی و قرآنی است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری اظهار داشت: بهترین تعریف از کار فرهنگی به فرموده رهبری معظم انقلاب، تربیت افرادی مومن به مبانی انقلاب و نظام، مومن به فرهنگ اسلامی، خوشبین و خوش روحیه است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با تاکید بر اینکه وظیفه این کانون‌ها آموزش نیست افزود: طبق قرمایش مقام معظم رهبری، وظیفه اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، جذب و تربیت دینی کودکان و نوجوانان است.

وی در ادامه به ایجاد و فعالیت ۱۶۲ کتابخانه مسجد و ۴۵۰ مرکز طرح تلاوت نور نیز اشاره کرد و گفت: ۱۶ خانه نور و ۲۷ کانون ویژه شامل کانون تخصصی مصلی، دانشگاه و  غیره در استان سمنان فعال است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.