کد خبر : 4561
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
-

تولید بیش از ۸۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده در سمنان

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، علی تشنه دل در جلسه کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد مقابله با کرونا با اعلام این خبر گفت: از ابتدای اسفند تاکنون بیش از ۸۰ هزار لیتر مایع ضد عفونی کننده دست و همچنین در حدود ۵۵۰ هزار عدد انواع ماسک توسط واحدهای تولیدی استان تولید شده است. وی

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، علی تشنه دل در جلسه کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد مقابله با کرونا با اعلام این خبر گفت: از ابتدای اسفند تاکنون بیش از ۸۰ هزار لیتر مایع ضد عفونی کننده دست و همچنین در حدود ۵۵۰ هزار عدد انواع ماسک توسط واحدهای تولیدی استان تولید شده است.

وی همچنین از افزایش ظرفیت تولید اقلام بهداشتی در این استان خبر داد و تصریح کرد: پیش از شرایط بحرانی کنونی، تعداد واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی مرتبط با پیشگیری کرونا در استان هفت واحد بوده است که با پیگیری همکاران سازمان صمت و درصورت تامین الکل مورد نیاز واحدهای تولیدی و بکار گیری ظرفیت های موجود و صدور مجوزهای لازم تعداد این واحدها در استان به ۱۴ واحد صنعتی خواهد رسید.

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه مدیران فهیم واحدهای صنعتی در این شرایط بحرانی پای کار هستند افزود: نظارت بازرسین مستقر در واحدهای صنعتی بر زنجیره تولید اقلام بهداشتی بصورت روزانه انجام می شود و بازرسان و کارشناسان سازمان در واحدهای صنعتی مرتبط مستقر شده اند.

علی تشنه دل در ادامه ضمن اشاره به برخی مشکلات پیش روی واحدهای تولید کننده اظهار داشت: با توجه به آمادگی واحدهای تولیدی جهت تولید محصولات ضد عفونی کننده شامل ژل و محلول ضد عفونی کننده، در تامین الکل و ادوات مورد نیاز شامل پمپ غلیظ پاش و اسپره پاش و پری پت با مشکل مواجه می باشند و به همین دلیل بعضی از واحدهای دارای مجوزهای صنعتی و بهداشتی تا کنون موفق به تولید نگردیده اند.

وی در پایان به بیان برخی مشکلات پیش روی واحدهای تولید کننده اقلام بهداشتی پرداخت و گفت: افزایش شدید قیمت مواد اولیه ( الکل، هیدروژن اکساید، پمپ ها، ظروف و …) و مشکلات تامین کش ، مفتول و نوارهای دور ماسک(اسپاند باند دو سانتی) برای واحدهای تولید کننده ماسک از دیگر موانع و مشکلات پیش روی این واحدها می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.