کد خبر : 5667
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
-

قلعه خرابه شهر نُه حصار گرمسار،تحت تملک تملک میراث فرهنگی درآمد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از به تملک درآمدن قلعه خرابه شهر نُه حصار گرمسار خبر داد وگفت:4 دانگ این قلعه تا الان به تملک درآمده و 2 دانگ دیگر بعد از تامین اعتبار به تملک در می آید. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا؛مهدی جمال با اشاره به این خبر گفت:این قلعه در مورخ

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از به تملک درآمدن قلعه خرابه شهر نُه حصار گرمسار خبر داد وگفت:4 دانگ این قلعه تا الان به تملک درآمده و 2 دانگ دیگر بعد از تامین اعتبار به تملک در می آید.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا؛مهدی جمال با اشاره به این خبر گفت:این قلعه در مورخ 25/3/81 به شماره 5815 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی گفت:« قدمت این قلعه مربوط به دوره تاریخی و اسلامی است و در راستای حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی، تملک گردید.»

جمال افزود:« تا کنون 4 دانگ از 6 دانگ این قلعه با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی خریداری و تحت تملک درآمده است و 2 دانگ باقی مانده پس از تأمین اعتبار خریداری می شود.»

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود:« با عنایت به ثبت این بنا در فهرست آثار ملی، هر گونه تخریب، دخل و تصرف ( تعمیر – مرمت، توسعه، تجدید بنا و غیره ) بر اساس ماده 558 لغایت 569 قانون مجازات اسلامی ( بخش تعزیرات مصوب 1375 ) جرم بوده و مرتکب، مشمول مجازاتهای مقرر در قانون خواهد بود.

خبرنگار-محمد پورتقی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.