کد خبر : 7111
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲:۲۹
-

تبدیل خانه تاریخی دانایی به خانه موزه سمنان

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان از تبدیل خانه تاریخی دانایی به خانه موزه سمنان خبر داد. سعید پرسا اظهار کرد: خانه تاریخی دانایی با قدمتی از دوره قاجار و با مساحت ۵۲۰ متر مربع دارای حیاط مرکزی، دو جبهه شرقی و غربی، زیرزمین، طبقه همکف و نیم طبقه است

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان از تبدیل خانه تاریخی دانایی به خانه موزه سمنان خبر داد.

سعید پرسا اظهار کرد: خانه تاریخی دانایی با قدمتی از دوره قاجار و با مساحت ۵۲۰ متر مربع دارای حیاط مرکزی، دو جبهه شرقی و غربی، زیرزمین، طبقه همکف و نیم طبقه است که از سال گذشته بازسازی و مرمت شده است.

وی با بیان اینکه پشت بام این بنا سبک سازی شده است، افزود: تاکنون عملیات ایزوگام انجام شده و روی آن آجرفرش خواهد شد؛ همچنین دیواره‌ها و جداره‌های آن نیز پی بندی و استحکام بخشی شده است.

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان ابراز امیدواری کرد: کار محوطه‌سازی و اجرای دیوارها در آینده نزدیک انجام می‌شود و پروژه پس از تکمیل، جزئی از خانه موزه‌ها و به عنوان مکانی جهت بازدید گردشگران مهیا می‌شود.

پرسا هدف از مرمت این بنا را احیای ارزش‌های تاریخی و معماری محله کهنه دژ برشمرد و گفت: خانه دانایی به عنوان یک خانه اصیل در شهر سمنان به خانه موزه تبدیل خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال قسمت اعظم آن آماده و به زودی برای بازدید شهروندان آماده شود.

منبع: ایمنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.