کد خبر : 17603
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
-

34000اصله نهال در شهرستان مهدیشهر توزیع شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از توزیع بیش از 34000 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در شهرستان مهدیشهرخبر داد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی وابخیزداری شهرستان مهدیشهر؛حمید رضا عبدوس در حاشیه بازدید از نهالستان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از توزیع بیش از 34000 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در شهرستان مهدیشهرخبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی وابخیزداری شهرستان مهدیشهر؛حمید رضا عبدوس در حاشیه بازدید از نهالستان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان با اشاره به برنامه های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری سال 97 ، اظهار داشت: این هفته با شعار ” منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی” نامگذاری شده است.
ضمنا ایشان از احداث بوستان زندگی با نیت هر تولد سبز یک درخت زیبا و هر پیوند ازدواج یک درخت ماندگار در هفته گرامیداشت منابع طبیعی در پارک جنگلی یاقوت سرخ درجزین به عنوان اولین اقدام در سطح استان در شهر درجزین خبر داد و گفت: طی آن هر زوج جوانی که ازدواج می کنند و یا بچه دار می شوند درخت یا نهالی بکارند و این طرح “هر تولد سبز یک درخت زیبا و هر پیوند ازدواج یک درخت ماندگار” نام گذاری شده است.
عبدوس اظهار داشت گونه نهالهای قابل توزیع در هفته منابع طبیعی از نوع سنجد، اقاقیا ، تبریزی ، عرعر، توت ، سرو خمره ای ، سرو شیراز ، ارغوان ، زیتون تلخ ، کاج مشهد ، کاج تهران ، زبان گنجشک(ون) ، ابریشم مصری ، بید ، سرو نقره ای ، می باشد که به صورت رایگان در اختیار آحاد مردم این شهرستان قرار می گیرد.
وی در خاتمه از توزیع بیش از پنج هزار اصله نهال رایگان در بین نمازگزاران نماز جمعه شهرهای مهدیشهر، شهمیرزاد و درجزین در طی هفته منابع طبیعی خبر داد و افزود: با اجراي برنامه هاي فرهنگي و جلب مشارکت همگاني ایجاد فضای سبز و اجرای طرح های جنگلکاری در تلاش هستيم تا سرانه فضاي سبز شهرستان مهدیشهر را ارتقاء دهیم.

خبرنگار-محمد پورتقی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.